وزیر نیرو با اعلام اینکه وضعیت سدها خیلی خوب است ، تصریح کرد: اگر با همین وضعیت جلو رویم و مردم هم رعایت کنند تابستان آرامی را پشت سر خواهیم گذاشت.

به گزارش جماران، رضا اردکانیان در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره تمهیدات دولت در زمینه جلوگیری از بروز سیلاب اظهار کرد: بیش از ده سال خشکسالی در کشور طبیعتاً شرایطی را فراهم کرده که ما فکر می‌کنیم در اثر بارش های فراوان ممکن است که آمادگی نداشته باشیم اما قطعاً اینگونه نیست. سیل بهار امسال منجر به توجه بیشتر و اختصاص بودجه بهتر برای ایجاد استحکام و تقویت آن در مناطق  شد.

وی افزود: ما سیلاب های مشابه را در خوزستان داشتیم که متاسفانه منجر به تلفات جانی می‌شد اما امسال از این موضوع با آمادگی های بالایی که بود و هماهنگی‌هایی که میان دستگاه‌ها وجود داشت جلوگیری شد.

وزیر نیرو تاکید کرد: بارش‌ها از ابتدای سال آبی به گونه‌ای بوده است که از متوسط دارزمدت بیش از ۴۰ درصد بیشتر بوده است و آماده ایم که حداکثر استفاده را از این نعمت داشته باشیم و برای تامین آب شرب از این فرصت مخصوصا در استانی مانند هرمزگان که همیشه دغدغه تامین آب شرب داشته ایم بهره گیری کنیم.

اردکانیان ادامه داد: وضعیت سدها خیلی خوب است و اگر با همین وضعیت جلو رویم و مردم هم رعایت کنند تابستان آرامی را پشت سر خواهیم گذاشت.

وی افزود: وزارت نیرو چون مسئول تأمین آب و برق است نقش مهمی برای تامین زیرساخت‌ها در بخش برق دارد و  دیروز در همدان همزمان ۴۳۰۰ پروژه توزیع برق در ۳۱ استان آغاز شد و دو هزار میلیارد تومان هزینه آن بود که از طریقش ۷۲۰ هزار مشترک جدید به شبکه برق‌رسانی افزوده شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.