ترامپ در چند نوبت گردان‌هائی شامل ده‌ها نفر از نیروهای ویژه و به‌شدت آموزش‌دیده را با انواع تجهیزات پیشرفته، به ظاهر برای مبارزه با داعش به خط مقدم اعزام کرد اما تمامی آنها مورد استقبال داعش قرار گرفتند و به تروریست‌ها پیوستند.

پایگاه خبری جماران، روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود نوشت:

روزنامه آمریکائی نیویورک‌تایمز با اشاره به جنایت شرم‌آور رئیس‌جمهور آمریکا در ترور سردار قاسم سلیمانی ترامپ را «ناجی داعش» معرفی کرد و نوشت: اگر ترامپ در دوره تبلیغات انتخاباتی از نقش محرز اوباما پرده برداشت و وی را «بنیانگذار داعش» نامید، درنهایت خودش هم نقش ناجی داعش را برعهده گرفت و بیم آن می‌رود که بازگشت هرج و مرج به عراق داعش را آماده بازگشت کند.

با آنکه نیویورک‌تایمز اشاره‌ای به فهرست خدمات آشکار و نهان ترامپ به داعش نکرده، ولی واقعیت اینست که این تنها خدمت وی به تروریست‌ها نبوده و به استناد مدارک و شواهد پرتعداد، نقش ترامپ در حمایت، سازماندهی، تجهیز و پشتیبانی از تروریست‌های داعش اگر بیشتر از دوره اوباما نباشد، کمتر نیست.

ترامپ در چند نوبت گردان‌هائی شامل ده‌ها نفر از نیروهای ویژه و به‌شدت آموزش‌دیده را با انواع تجهیزات پیشرفته، به ظاهر برای مبارزه با داعش به خط مقدم اعزام کرد اما تمامی آنها مورد استقبال داعش قرار گرفتند و به تروریست‌ها پیوستند. علاوه بر این، در طول دوره عملیات نفس‌گیر جبهه مقاومت اسلامی در منطقه علیه داعش، هر زمان که تروریست‌ها در محاصره کامل قرار می‌گرفتند و راهی برای فرار یا جابجائی نداشتند، هلی‌کوپترهای آمریکائی در مقیاس وسیعی دست به هلی‌برد تروریست‌های داعش زده و برای آنها اسلحه، تجهیزات جنگی، مهمات، آذوقه و حتی نیروهای کمکی ارسال می‌کردند.

در صحنه تبلیغاتی، با آنکه ترامپ همواره مدعی تلاش برای خارج کردن نظامیان آمریکائی از سوریه و حتی از عراق بود، در میدان عمل دقیقاً در همان شرایط بیشترین کمک‌های لجستیکی را برای داعش در تمامی جبهه‌های نبرد می‌فرستاد.

نقش محرز آمریکای ترامپ در فجایع حلب، دیرالزور، ادلب و سایر نقاطی که تروریست‌ها به آخر خط رسیده بودند و چاره‌ای جز تسلیم یا فرار نداشتند، بقدری آشکار است که جائی برای تکرار ادعای نخ‌نما شده آمریکا به‌عنوان پرچمدار مبارزه با تروریسم باقی نمی‌گذارد. نیویورک‌تایمز در این زمینه جملات صریح و روشنی دارد و با اشاره به نقش سردار سلیمانی در نابودی داعش که آن را «مبارزه‌ای بسیار موثر علیه تروریسم» قلمداد می‌کند، به وضوح این جنایت آشکار ترامپ در ترور سلیمانی را خدمتی بزرگ به داعش می‌داند که می‌تواند اوضاع منطقه را به نفع تروریست‌ها تغییر دهد.

این آرزوی ترامپ و سایر عناصر فاسدی است که با ترامپ در این شرارت‌ها هم‌عقیده و همکارند ولی آنها این آرزو را به گور خواهند برد و حماسه‌های عظیمی که فقدان شهدای مقاومت به وجود آورد، نشانگر ادامه راه پرچمداران مبارزه نفس‌‌گیر علیه تروریسم وحشی در منطقه است که قطعاً فرصتی برای تجدید قوا، بازگشت و شرارت مجدد تروریست‌ها و اربابان آنها باقی نمی‌گذارد.

نکته مهم دیگر آنکه شهادت همزمان ابومهدی المهندس جانشین فرمانده حشدالشعبی عراق و سردار سلیمانی باعث شد که مردم و دولت عراق هم به وضوح مراتب دشمنی آشکار آمریکای ترامپ علیه عراق را نظاره‌گر باشند و کاملاً دریابند که این فقط جنایتی علیه ایران و قهرمانان خط ‌مقدم جبهه مبارزه ضدتروریستی در ایران نبود بلکه حمله به عراق و پرچمداران مبارزات ضدتروریستی هم بود. حرکت خودجوش و واکنش سریع مجلس ملی عراق در اخراج نظامیان اشغالگر آمریکائی از عراق، نخستین اقدام بازدارنده و منطقی در این راه است که نشان می‌دهد مردم و دولت عراق کاسه صبرشان لبریز شده و از شرارت‌ها و یکه‌تازی‌های آمریکای اشغالگر به ستوه آمده‌اند. بوش کوچک در آغاز لشکرکشی اشغالگرانه به عراق وعده می‌داد که عراق را با این لشکرکشی‌ها به «بهشت دمکراسی در خاورمیانه» تبدیل می‌کند ولی آنچه سال‌ها شاهد بوده‌ایم، این بود که عراق به بهشت تروریست‌ها مبدل شده که حتی پس از شکست کامل داعش هم، باز این آمریکای ترامپ بود که وارد عمل شد تا انتقام شکست داعش را از پرچمداران مبارزات ضدتروریستی بگیرد و حتی به جنایاتش افتخار کند. ترامپ اگر به غیر از ترور پیشتازان جبهه مقاومت هیچ شرارت دیگری نیز مرتکب نشده بود، به همین دلیل باز هم «ناجی داعش» تلقی می‌شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.