محمدرضا تابش با اشاره به پشت پرده‌های این تصمیم گفت: لغو میزبانی ایران فراتر از نگاه ورزشی است و باید با استفاده از ظرفیت دیپلماسی ورزش به دنبال فیصله دادن این موضوع باشیم.

به گزارش جماران؛ رییس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام یک‌جانبه کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای‌اف‌سی) نشان می‌دهد که این نهاد ورزشی در دام سیاسی‌کاری گرفتار شده است.

«محمدرضا تابش» روز شنبه اظهار داشت:‌ خبر لغو میزبانی باشگاه‌های ایران از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا اتفاقی ناگوار است که بدون شک مبنای ورزشی ندارد بلکه بر محور مباحث سیاسی در گردش است. فراکسیون ورزش مجلس پس از تعلیق ورزش جودو ایران هشدار لازم را درباره تکرار این اتفاق در فوتبال داده بود. متاسفانه کنفدراسیون فوتبال آسیا بدون توجه به شرایط ایران در دام سیاسی‌کاری گرفتار شد.

عضو فراکسیون امید با اشاره به پشت پرده‌های این تصمیم گفت: لغو میزبانی ایران فراتر از نگاه ورزشی است و باید با استفاده از ظرفیت دیپلماسی ورزش به دنبال فیصله دادن این موضوع باشیم.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به یافتن راهکاری مفید برای حل این مشکل افزود: ما در کنفدراسیون فوتبال آسیا کرسی داریم و این مشکل باید از طریق رایزنی حل شود. در این مسیر وزارت امور خارجه نیز می تواند کمک حال ورزش شود.

رییس فراکسیون ورزش مجلس شورای‌اسلامی در پایان تصریح کرد: تصمیم AFC تنها بحث محرومیت از میزبانی یک مسابقه ورزشی نیست بلکه اهانت به کشور بزرگ ایران محسوب می‌شود. کدام کشور منطقه از امنیت ایران برخوردار است؟ چرا این نهاد ورزشی تذکری به کشورهای درگیر جنگ در خاورمیانه نمی‌دهد؟

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.