آیت الله محقق داماد با تاکید براینکه حوزه علمیه قم قابل مقایسه با هیچ یک از مراکز علمی در سطح دنیا نیست و از سطح علمی بسیار بالایی برخورداراست، تاکید کرد: حوزه علمیه قم سرافراز است و باید همه طلاب علوم دینی تمام تلاش خود را بر افزودن مایه‌های علمی این حوزه انجام دهند.

به گزارش جماران؛ آیت‌الله دکتر سید مصطفی محقق داماد امروز پنجشنبه 12دی‌ماه درهمایش «آموزگار فقاهت» که به مناسبت نکوداشت مرحوم آیت‌الله سید محمد محقق داماد که در پژوهشکده علوم و معارف قرآنی علامه طباطبایی (ره) قم برگزار شد، گفت: آن عالم جلیل القدر تمام همت خود را  صرف تربیت شاگردان قراردادند و از هیچ تلاش در این زمینه کوتاهی نکردند.

وی افزود: 50 سال قبل وقتی که فوت ایشان اتفاق افتاد، بلندگوی آستانه قم که میزبان فقاهت قم بود لااقل باید اعلام فوت می‌ کرد ولی حاضر به این کار نشد و هیچ روزنامه ای در ایران حاضر نشد که خبر فوت ایشان را بنویسد.

وی با تاکید براینکه حوزه علمیه قم قابل مقایسه با هیچ یک از مراکز علمی در سطح دنیا نیست و از سطح علمی بسیار بالایی برخورداراست، تاکید کرد: حوزه علمیه قم سرافراز است و باید همه طلاب علوم دینی تمام تلاش خود را بر افزودن مایه‌های علمی این حوزه انجام دهند.

آیت الله محقق داماد گفت: جای شکر و سپاس زیادی باقی است که در سایه الطاف شاگردان آن بزرگوار که متصدی مرجعیت شیعه هستند و سمت نورافشانی علمی در شیعه را برعهده دارند، چنین مجلسی تشکیل می‌ شود و شخصیت های عالی قدر در آن شرکت می‌ کنند.

فرزند مرحوم آیت الله محقق داماد(ره) اظهار کرد: آنچه برای من و برادرم از زندگی ایشان آموزنده است این بود که در شرایط سخت زندگی، تلاش در تحصیل را به ما آموزش می‌ داد و در زندگی خود ایشان هم جز کار علمی و پژوهشی چیز دیگری دیده نمی‎شد و مرتب توصیه می‌‎کردند که طلاب نباید نسبت به علم کم توجه باشند.

وی اضافه کرد: بنده مراکز مختلف دانشگاهی را در سراسر جهان دیده ام ولی قسم می‌ خورم که هیچ مرکز علمی به اندازه فعالیت علمی حوزه آن روز ندیده ام و در سایه قناعت و با نهایت سختی کار علمی خود را ادامه می‌ دادند فلذا با اطمینان می‌گویم حوزه علمیه آن روز از بن مایه‎های علمی بزرگی برخوردار است.

 این استاد حقوق دانشگاه شهید بهشتی خاطرنشان کرد: تقویت بعد علمی، تقوایی و پرهیزگاری در حوزه اهمیت زیادی دارد و باید روز به روز بر مایه های علمی حوزه افزوده شود و نسبت به این مرکز بزرگ دینی و علمی توجه بیشتری صورت بگیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.