نماینده مردم تهران در مجلس با انتقاد از طولانی شدن زمان بررسی لایحه CFT و پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: در قانون مهلتی برای بررسی طرح‌ها و لوایحی که به مجمع ارسال می‌شود مشخص نشده است، اما مجمع تشخیص مصلحت نظام باید اختلاف میان مجلس و شورای نگهبان را حل کند و مدت‌زمان طولانی‌ طرح یا لایحه‌ای را نگه ندارد.

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: سیستم‌های مالی کشورهای دوست و کشورهایی که با ما کار می‌کنند گفته‌اند اگر ایران در لیست سیاه FATF قرار بگیرد، نمی‌توانیم با آنها کار کنیم. بنابراین ما چند نفر از نمایندگان مجلس تصمیم گرفتیم نامه‌ای به مقام معظم رهبری بنویسیم تا مانع قفل شدن سیستم مالی دنیا به روی کشورمان شوند و رهبری انقلاب رهنمود و تذکر لازم را به مجمع تشخیص بدهند که هرچه زودتر تکلیف این لوایح تعیین شود.

عبدالرضا هاشم‌زایی، نماینده تهران و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، با اشاره به نامه جمعی از نمایندگان خطاب به رهبری در خصوص ضرورت تصویب CFT و پالرمو گفت: بعد از اینکه برجام با حمایت مقام رهبری و کل حاکمیت و نظام شکل گرفت، تحریم‌های بین‌المللی‌ای که بر ایران وجود داشت برداشته شد.

 

او ادامه داد: آمریکایی‌ها از برجام خارج شدند و ما را تحریم کردند. در حال حاضر ما با تحریم آمریکا روبه‌رو هستیم نه تحریم بین‌الملل. یعنی آن اجماع بین‌المللی علیه ما با برجام شکسته شد. FATF، که چهار عهدنامه است، در مجلس تصویب شد، اما شورای نگهبان با آن مخالفت کرد و مدت‌هاست که در مجمع تشخیص مصلحت نظام گیر کرده است.

 

این نماینده مجلس با انتقاد از طولانی شدن زمان بررسی لایحه CFT و پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: در قانون مهلتی برای بررسی طرح‌ها و لوایحی که به مجمع ارسال می‌شود مشخص نشده است، اما مجمع تشخیص مصلحت نظام باید اختلاف میان مجلس و شورای نگهبان را حل کند و مدت‌زمان طولانی‌ طرح یا لایحه‌ای را نگه ندارد. آقایان- اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام- بیشتر از ما شعار معیشت مردم را سر می‌دهند پس باید تاثیر عدم تصویب این لوایح بر معیشت مردم را مد نظر قرار دهند.

 

هاشم‌زایی گفت: سیستم‌های مالی کشورهای دوست و کشورهایی که با ما کار می‌کنند گفته‌اند اگر ایران در لیست سیاه FATF قرار بگیرد، نمی‌توانیم با آنها کار کنیم. بنابراین ما چند نفر از نمایندگان مجلس تصمیم گرفتیم نامه‌ای به مقام معظم رهبری بنویسیم تا مانع قفل شدن سیستم مالی دنیا به روی کشورمان شوند و رهبری انقلاب رهنمود و تذکر لازم را به مجمع تشخیص بدهند که هرچه زودتر تکلیف این لوایح تعیین شود.

 

او با گفتن اینکه «نمایندگانی که از نامه مذکور به رهبری مطلع شدند مخالفتی نکردند» توضیح داد: این نامه در صحن علنی مطرح نشد و ما به تعداد محدودی از نمایندگان مراجعه و برای این نامه امضا جمع کردیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1317538
  • منبع: اعتمادآنلاین
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.