«فرد رایان» اعلام کرد: مقام‌های رده بالای حکومت سعودی که مسؤولیت نهایی این قتل را بر عهده دارند، همچنان از پذیرش مسؤولیت قتل بی‌رحمانه "جمال خاشقچی" فرار می‌ کنند.

به گزارش جماران؛ روزنامه واشنگتن پست، احکام دادگاه رسیدگی به پرونده «جمال خاشقچی» ستون‌نویس مقتول این روزنامه را رد کرده و جلسه محاکمه عاملان قتل وی در عربستان سعودی را ساختگی توصیف کرد.

به گزارش دوشنبه واشنگتن پست، «فرد رایان» با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: فقدان شفافیت کامل و خودداری حکومت عربستان از همکاری با بازرسان مستقل، نشان می‌دهد که این دادگاه یک محاکمه ساختگی بوده است.

وی افزود: مقام‌های رده بالای حکومت سعودی که مسؤولیت نهایی این قتل را بر عهده دارند، همچنان از پذیرش مسؤولیت قتل بی‌رحمانه "جمال خاشقچی" فرار می‌ کنند.

خاشقچی اکتبر سال گذشته پس از ورود به ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول ترکیه به قتل رسید.

قتل وی، بحران گسترده‌ای برای عربستان به وجود آورد و وجهه «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی را بشدت مخدوش کرد.

بر اساس اعلام مقام‌های ترکیه، خاشقچی که ۵۹ سال سن داشت، ‌به دست یک جوخه اعدام پانزده نفره سعودی در ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول خفه و سپس جسدش مثله شد.

دادگاهی در ریاض، امروز دوشنبه پنج نفر از یازده مظنون بی‌ نام و نشان این پرونده را به اعدام و سه نفر از آنها را در مجموع به ۲۴ سال زندان محکوم و مابقی را تبرئه کرد.

خاشقچی در سلسله مقالاتی در روزنامه واشنگتن پست، از سیاست‌ های عربستان در خصوص بحران قطر، قطع روابط با کانادا، جنگ علیه یمن و برخورد مقام‌های سعودی با رسانه‌ ها و فعالان مدنی به‌ ویژه مدافعان حقوق بشر انتقاد کرده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.