نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در مورد جان باختگان حوادث آبان ماه گفت: این چه حرفی است که انقلاب حجامت شد؟ جواب خون‌های ریخته شده را چگونه خواهیم داد؟ تمام کنید این خودی و غیر خودی گفتن را.

به گزارش جماران، سید حمیده زرآبادی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: قزوین با خاک حاصلخیز و بوستان‌هایش مثل نگین درخشان بود اما امروز در سایه به خواب رفتن دستگاه‌های نظارتی به محلی برای دفع پسماند و زباله دیگر استان‌ها تبدیل شده است. آلودگی هوا در این شهر آینده فرزندان را تهدید می‌کند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در انتقاد از ساختار بودجه کشور گفت: دلیل محقق نشدن مطالبات، ضعف  در ساختار بودجه است، بودجه ما کاملا وابسته به نفت، غیر شفاف و رانتی است. تحریم‌های ظالمانه نیز ضعف در ساختار بودجه را بیش از پیش آشکار کرده است. امید بود تا تهدید را به فرصت تبدیل کنیم تا ایجاد عدالت و رشد اقتصادی در ساختار بودجه مشاهده شود اما متاسفانه این فرصت در لایحه بودجه ۹۹ از دست رفت.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت شنیدن صدای مردم و رعایت حقوق شهروندان بخ خصوص کسانی که بار مشکلات را به دوش می‌کشند، ضمن همدردی با خانواده های کشته شدگان حوادث اخیر، اظهار کرد: این چه حرفی است که انقلاب حجامت شد؟

زرآبادی با بیان این که «خودی و غیر خودی را کنار بگذاریم» گفت: چه کسی جواب خون‌های ریخته شده را می‌دهد؟ این جان باختگان مردم بودند. اگر نبودند بگویید تا بدانیم چه کسی مشخص می‌کند که این افراد حق شهروندی نداشتد. این ضعف ما است که نتوانستم حق قانونی مردم برای اعتراض را مهیا کنیم.تمام سرمایه‌های کشور مردم هستند نه چاه‌های نفتی که با یک امضا تحریم می‌شوند و نه بانک‌ها.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور گفت: در مقام یک حقوقدان و در مقام یک رئیس جمهور از حق مردم دفاع کنید تا شاید التیامی بر داغ مردم باشد. چرا با مردم صادقانه صحبت نمی‌کنید؟ اگر در کنار مردم باشیم مشکلات حل می‌شود.

زرآبادی در ادامه نطق خود مدعی شد: نمی‌شود که دادگاه فلان فرد علنی باشد اما دیگری که چون سفارشی است نه دادگاهی داشته باشد و نه مجازاتی اگر در برخورد با فساد، رانتی و سفارشی برخورد کنیم نتیجه‌اش بی اعتمادی مردم و گسترش فساد خواهد بود.  اگر با مردم صادقانه حرف نزنیم و بخواهیم همه چیز را قربانی سیاسی کاری کنیم، نتیجه آن بی عدالتی و ناامیدی می‌شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در پایان نطق خود قوانین کشور را نیازمند اصلاح و تغییر دانست و گفت: دردآور است که همین قوانین را نیز  برخی در نظر نمی‌گیرند. طوری رفتار می‌کنند که گویی اراده آن‌ها بدل به قانون شده است. مگر می‌شود مملکت را با قانون مورد پذیرش خودمان دچار ضرر و زیان کنیم و هر کس هم اعتراض داشت با میل خودمان با او برخورد کنیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.