سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد آمریکا به صورت مستقیم و غیر مستقیم از سئول خواسته است به این طرح بپیوندد اما هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده است.

به گزارش جماران؛ شورای امنیت ملی کره جنوبی در نشستی که پشت درهای بسته برگزار شد امکان پیوستن به ائتلاف دریایی تحت رهبری آمریکا در خلیج فارس را بررسی کرد.

به گزارش یونهاپ به نقل از کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی، اعضای شورای امنیت ملی کره جنوبی در این نشست امکان کمک به امنیت دریایی و همچنین پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا را در تنگه هرمز مورد تحث و بررسی قرار داده اند.

گزارش بدونه اشاره به جزییات بیشتر از این نشست، می افزاید به نظر می رسد کره جنوبی تحت فشارهای آمریکا تمایل خود را برای شرکت در این طرح اعلام کرده باشد.

سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی هم اعلام کرد آمریکا به صورت مستقیم و غیر مستقیم از سئول خواسته است به این طرح بپیوندد اما هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده است.

 «چوی هیون سو» در عین حال روشن نکرد که آمریکا درخواست اعزام نیرو کرده است درخواست تامین هزینه ها را دارد.

او گفت که دولت سئول بدون در نظر گرفتن تصمیم اخیر ژاپن مبنی بر استقرار نیروهای دفاع از خود در خاورمیانه، ایده های مختلفی را مورد بررسی قرار داده است.

یونهاپ می گوید مانند سایر کشورها ، ارسال نیروی نظامی به خارج از کشور در کره جنوبی نیز یک مسئله بسیار حساس است مقامات امنیتی کره جنوبی گزینه های زیادی را در این مورد ، بررسی کرده اند.

 همزمان برخی رسانه ها گزارش دادند که دولت در نظر دارد نقش نظامی خود را گسترش دهد اولین قدم ممکن اعزام یک افسر دفاعی به عضویت در فرماندهی نیروهای آمریکا در منطقه باشد.

پیش از خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی  از اعزام نیروهای ویژه مبارزه با دزدان دریایی کره جنوبی به خلیج عدن به جای مشارکت در ائتلاف دریایی آمریکا خبر داده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.