فرمانده انتظامی خوزستان تصریح کرد: نیروی انتظامی تعداد ۱۴۵ نفر از عاملان اصلی، محرکین و لیدرها که نقش اساسی در شکل‌گیری تجمعات و اغتشاشات داشتند را شناسایی و دستگیر کردند.

به گزارش جماران؛ فرمانده انتظامی خوزستان از دستگیری ۱۴۵ نفر از عاملان اصلی، محرکین و لیدرهای اغتشاشات اخیر خبر داد.

سردار حیدر عباس‌زاده در حاشیه دیدار با نماینده ولی فقیه در خوزستان، رئیس‌کل دادگستری استان و ائمه جمعه شهرستان‌های خوزستان گفت: در این نشست در ارتباط با عملکرد نیروی انتظامی و مجموعه دستگاه‌های امنیتی استان خوزستان در کنترل و مدیریت اغتشاشات توضیحاتی داده شد.

وی افزود: یکی از دلایلی که این نشست در ستاد فرماندهی انتظامی خوزستان برگزار شد، تقدیر و تشکر از مجموعه دستگاه‌های امنیتی استان از سوی نماینده محترم ولی فقیه بود؛ مجموعه دستگاه‌های امنیتی خوزستان در ایام اغتشاشات با همکاری و همراهی مردم شریف و ولایتمدار استان، فتنه‌ای که با پشتیبانی و حمایت اطلاعاتی و مالی معاندین نظام به ویژه گروه‌های معاند سلفی تکفیری در تعدادی از شهرستان‌ها شکل گرفته بود، را به بهترین شکل ممکن مدیریت کردند. لذا جهت تشکر و قدردانی، این نشست در ستاد فرماندهی انتظامی استان خوزستان برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، عباس‌زاده با بیان اینکه مجموعه دستگاه‌های امنیتی در ارتباط با دستگیری عاملان اصلی، محرکین و لیدرها تلاش بسیار خوبی داشتند، تصریح کرد: نیروی انتظامی تعداد ۱۴۵ نفر از عاملان اصلی، محرکین و لیدرها که نقش اساسی در شکل‌گیری تجمعات و اغتشاشات داشتند را شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی خوزستان بیان کرد: تعدادی افراد که در اغتشاشات برخی نقاط استان خوزستان به سمت ماموران  نیروی انتظامی و سپاه تیراندازی کرده و درگیری مسلحانه داشتند، دستگیر و تعداد ۲۳ قبضه سلاح جنگی و شکاری از آنان کشف شد.

وی تصریح کرد: بحمدلله مجموعه دستگاه‌های امنیتی با تعامل و ارتباط نزدیکی که با همدیگر در شورای تامین و شهرستان‌ها داشتند، اغتشاشات و تجمعات در ۲۲ شهرستان سطح استان خوزستان را به خوبی مدیریت کردند و به غیر از دو شهرستان، در مابقی شهرستان‌ها کمترین خسارت به اموال را داشته‌ایم.

عباس‌زاده در خصوص طرح‌های جمع‌آوری سلاح و مهمات غیرمجاز اظهار کرد: نیروی انتظامی در جمع‌آوری سلاح و مهمات غیرمجاز تلاش‌های بی‌نظیری در دو سال گذشته داشته به نحوی که در این مدت زمان، بیش از ۱۱ هزار سلاح جنگی و شکاری که عمدتا با آنها به اماکن، اشخاص، خودروها و مراسمات تیراندازی شده، را کشف کردند.

فرمانده انتظامی خوزستان با بیان اینکه در سال جاری ۲۲ طرح جمع‌آوری سلاح اجرا شده، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته هیچ موضع منفعلانه‌ای نسبت به کسانی که سلاح جنگی یا شکاری غیرمجاز دارند، در نیروی انتظامی وجود ندارد و با همکاری دستگاه‌های امنیتی، دستگاه قضائی و مردم به جد دنبال این هستیم که با دارندگان سلاح غیرمجاز برخورد جدی و قاطع صورت پذیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.