یک فعال سیاسی گفت: اصل موضوع افزایش نرخ حامل های انرژی ضرورتی است که عمدتا در تمامی حوزه های کارشناسی و جناح‌های سیاسی پذیرفته شده است اما آنچه جای تامل دارد تصمیم دولت روحانی مبنی بر تکرار تصمیم احمدی نژاد در این خصوص است.

به گزارش جماران، محمد سالاری  درباره تصمیم سران سه قوه مبنی بر افزایش قیمت بنزین و تاثیرات آن بر جامعه گفت: موضوع افزایش قیمت بنزین چندین ماه است که در کشور مطرح است و شایسته بود که سران قوا در فرآیند بررسی طرح خود،  با مشورت مجلس شورای اسلامی تصمیم می‌گرفتند و پس از آن هم در مورد این تصمیم، یک بازه زمانی مناسب برای تشریح عمومی طرح از طریق رسانه‌ها و افکارسنجی برای اجرای آن در نظر می‌گرفتند و پس از شنیدن نظرات مخالف و موافق و اقناع جامعه اقدام به اجرای آن می‌کردند.

قائم مقام حزب همبستگی ایران اسلامی با اشاره به گستردگی اعتراضات در سطح کشور گفت: تحلیل منصفانه حوادث اخیر حاکی از آن است که چگونگی اجرای تصمیم سران قوا و به‌خصوص نحوه اجرای آن توسط دولت، بهانه‌ای شد برای آشکار شدن خشم فروخورده مردمی که از مشکلات معیشتی، بی‌عدالتی‌های اجتماعی، شکاف میان مردم و مسئولان، بی‌توجهی به مطالبات عمومی، افزایش فساد مالی، ویژه خواری و بسیاری از ناهنجاری‌های دیگر دلخوری جدی داشتند.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات یادآور شد: از دی ماه سال ۹۶ که شاهد برخی اعتراضات در کشور بودیم و همه مسئولان با هر گرایشی، اعتراض را حق مردم دانستند تاکنون که شاهد تکرار این جمله در سخنان مدیران نظام هستیم، هیچ گام مثبتی برای تسهیل برگزاری تجمعات قانونی و شنیده شدن بدون واسطه صدای مردم برداشته نشده است و پس از پایان اعتراضات سال ۹۶ همه چیز به روال قبل بازگشت و نقد اجتماعی و  گفت‌وگوی شفاف میان مسئولان و مردم به محاق رفت تا فاصله میان تصمیم سازان و عموم جامعه روز به روز بیشتر شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اعلام انزجار از اقدامات ساختارشکنانه و خسارت‌باری که توسط اغتشاشگران صورت گرفت افزود: مجموعه حاکمیت شامل قوای سه گانه و نهادها و مراکز قدرت و تصمیم‌گیری باید نسبت به درک خواسته‌ها و مطالبات مردم و اجرای فرامین رهبری، مسئولانه‌تر رفتار کنند و به جهت اصلاح امور اداره کشور، فضای بازتری را برای نقد تصمیمات و اقدامات گذشته و حالِ حاضر فراهم آورند و زمینه را برای شنیده شدن صدای مردم در رسانه ها به خصوص رسانه ملی فراهم سازند، چرا که حرکت کشور به سمت تکصدایی و تقسیم جامعه به طبقه تصمیم ساز و طبقه فرمانبردار، نارضایتی و اعتراضات آینده را به دنبال خواهد داشت.

سالاری با انتقاد از کسانی که فضای ملتهب کنونی را برای سوءاستفاده‌های جناحی و انتخاباتی مناسب دیده‌اند گفت: افزایش یا اصلاح قیمت بنزین، تصمیم قوای سه گانه بود و در حمایت هوشمندانه و استراتژیک رهبری نیز این موضوع به صراحت مطرح شد، اینکه چرا عده‌ای علیرغم تاکید رهبری سعی دارند صفر تا صد این اقدام را به دولت ربط دهند جای تعجب و تامل دارد.

وی تاکید کرد: راهپیمایی و تجمعات بزرگ مردمی در روزهای اخیر و در محکومیت اغتشاشات و حمایت از کشور و مجموعه نظام نباید مصادره جناحی شده و عاملی شود برای فراموش کردن مطالبات مردمی که بدون توجه به تعلقات سیاسی اعتراض خود را به نحوه اداره کشور بیان کردند بلکه باید به عنوان هشدار و تلنگری به مدیران کشور برای مسئولیت پذیری بیشتر در جهت اصلاح امور و بهبود شرایط کنونی که مورد انتقاد شدید عموم مردم قرار دارد تلقی شود.

این فعال سیاسی تاکید کرد: اصل موضوع افزایش نرخ حامل‌های انرژی ضرورتی است که عمدتا در تمامی حوزه‌های کارشناسی و جناح‌های سیاسی پذیرفته شده است اما آنچه جای تامل دارد تصمیم دولت روحانی مبنی بر تکرار تصمیم احمدی نژاد در این خصوص است.

وی اضافه کرد: شخص رئیس‌جمهور و همه اعضای دولت ایشان همواره رویکرد دولت قبل و توزیع منابع درآمدی بین مردم را سیاست صدقه پروری می‌نامیدند و این درحالی است که خودشان در کمال ناباوری به همان شیوه پوپولیستی تن دادند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: غالب نظرات کارشناسی اعتقاد به هزینه کردن درآمدهای حاصل از این طرح در زیرساخت های حمل و نقل همگانی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی ارزان قیمت در شهرها و کلانشهرها دارد و انتظار این بود که حداقل بخش قابل توجهی از این منابع در حوزه حمل و نقل همگانی هزینه می‌شد.

سالاری در پایان با انتقاد نسبت به اظهارات روحانی مبنی بر اینکه اطلاعی از زمان اجرای طرح افزایش نرخ سوخت نداشته است، اظهار داشت: این گونه واکنش ها از رئیس دولت تدبیر و امید ، اوج بی‌تدبیری و ناامیدی را در جامعه به نمایش گذاشته است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.