امیر حاتمی با بیان اینکه تردیدی در افول قدرت نرم و سخت آمریکا در جهان (که وزیر دفاع فرانسه به نوعی به آن اشاره کرده) وجود ندارد، اظهار داشت: این به معنای آمادگی منطقه برای جایگزینی قدرت‌های استکباری دیگر با آن نیست.

به گزارش جماران؛ وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نسخه‌های ارائه شده غربی‌ها از جمله وزیر دفاع فرانسه را شیوه‌های جدید استعماری و غیرمسئولانه عنوان کرد و یادآور شد: مداخله‌ غربی‌ها موجب پیچیده‌تر شدن شرایط امنیتی منطقه می‌شود؛ توصیه می‌کنم به فکر علاج مرگ مغزی نهادهای امنیتی خودشان باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت دفاع، سرتیپ امیر حاتمی روز دوشنبه در ارتباط با اظهارات مداخله‌جویانه یک مقام دفاعی اروپایی در کنفرانس منامه اظهار داشت: استعمارگران سابق که حدود یک قرن پیش در این منطقه یکه‌تازی می‌کردند و پس از مواجهه با مقاومت‌های مردمی، منطقه را ترک کردند، اکنون بار دیگر هوس بازگشت به منطقه به سرشان زده و درصددند از گاو شیردهی که ترامپ معرفی می‌کند، سهم‌خواهی کنند،  اما بدانند مردم منطقه آگاهند و ظلم و ستم و غارتگری آنها را فراموش نکرده و با یکسری لفاظی نمی‌توانند آنها را تحریک کنند.

وی با بیان اینکه تردیدی در افول قدرت نرم و سخت آمریکا در جهان (که وزیر دفاع فرانسه به نوعی به آن اشاره کرده) وجود ندارد، اظهار داشت: این به معنای آمادگی منطقه برای جایگزینی قدرت‌های استکباری دیگر با آن نیست. وزیر دفاع فرانسه به جای فرافکنی و بیان این مطالب تحریک‌آمیز که مشخصا برای تامین  منافع مادی برای کشورش بیان شده، بهتر است به آمارهایی که در مورد تعداد اتباع فرانسوی پیوسته به داعش و نقشی که آنها در جنایات در سوریه و عراق داشتند، توجه کند و بگوید چه نقش مثبتی در مقابله با تروریست‌های تکفیری داعش در عراق و سوریه داشته است؟ تروریست‌های تکفیری در این منطقه به دست نیروهای مسلح و مردم عراق و سوریه و با کمک و مساعدت ایران و روسیه شکست داده شدند و قدرت‌های غربی اعم از آمریکا و دیگران غیر از تلاش برای مدیریت این گروه‌ها به نفع خود، اقدامی در مقابل آنها انجام ندادند.

حضور و مداخله غربی‌ها موجب پیچیده‌تر شدن شرایط امنیتی منطقه شده است

سرتیپ حاتمی در ادامه نسخه‌های ارائه شده توسط غربی‌ها از جمله وزیر دفاع فرانسه که به زعم خود برای امنیت منطقه ارائه می‌دهند، آنها را شیوه‌های جدید استعماری و غیرمسئولانه قلمداد کرد و یادآور شد: حضور و مداخله‌غربی‌ها موجب پیچیده‌تر شدن شرایط امنیتی منطقه که با زیاده‌طلبی‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی بغرنج شده، خواهد شد و به آنها توصیه می‌کنم از طرح‌ها و برنامه‌های مداخله‌جویانه و سلطه‌طلبانه دست بردارند و فعلا به فکر علاج مرگ مغزی نهادهای امنیتی خودشان باشند.

وی با اشاره به سرنگونی پهپاد متجاوز آمریکایی عنوان داشت: نیروهای مسلح مقتدر جمهوری اسلامی ایران علاوه بر اینکه توانایی حفاظت از سرزمین خود و فضای آن را دارند، در سال‌های اخیر در ایجاد ثبات و امنیت در منطقه نیز از هیچ کوششی دریغ نکرده اند و به تقویت بنیه دفاعی خود پرداخته و کمک به استقرار امنیت در منطقه را براساس آموزه‌های دین مبین اسلام و سیاست‌های اصولی نظام اسلامی ادامه خواهند داد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بار دیگر خطاب به دولت‌های منطقه گفت: «قدرت‌های فرامنطقه‌ای و دخالت‌های منفعت‌طلبانه آنها عامل اصلی بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه است و کشورهای منطقه از ظرفیت‌های لازم برای تامین امنیت منطقه در یک چارچوب همکاری جویانه‌بدون دخالت قدرت‌های بیگانه برخورداراند و باید همه تلاش‌ها در این راستا متمرکز شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.