نخست وزیر رژیم صهیونیستی یکشنبه شب در یک پیام ویدیویی که در حساب کاربری‌اش در توئیتر قرار داد، مدعی شد: اروپایی‌ها درحال امتیاز دادن به ایران هستند، اما این مسیر باید تغییر یابد.

به گزارش جماران؛ اقدام چند کشور اروپایی عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در اعلام آمادگی برای پیوستن به ساز و کار ابزار ویژه مالی ایران (اینستکس) ، خشم "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی را برانگیخت.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی یکشنبه شب در یک پیام ویدیویی که در حساب کاربری‌اش در توئیتر قرار داد، مدعی شد: اروپایی‌ها درحال امتیاز دادن به ایران هستند، اما این مسیر باید تغییر یابد.

وی در این پیام خطاب به اروپایی‌ها گفت: کشورهای اروپایی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران تلاش می‌کنند و این کشورها برای این کار باید شرمنده باشند.

نتانیاهو افزود: به اروپا توصیه می‌کنم که برای اعمال تحریم علیه ایران، به آمریکا بپیوندد.

این پیام پس از آن منتشر شد که «لارس نوردرام» سفیر نروژ در ایران در پیامی توییتری از سفرش به بروکسل برای شرکت در «اجلاس اروپا-ایران» خبر داد و از برگزارکنندگان این اجلاس تشکر کرد. وی گفت در این نشست «اندیشکده‌ها، شرکت‌ها و دفاتر تجاری برای بحث در مورد نحوه حفاظت از برجام و گسترش روابط تجاری» گردهم می آیند.

وزارت امور خارجه فنلاند روز جمعه گذشته (۸ آذرماه) در بیانیه‌ای اعلام کرد این کشور به همراه پنج کشور اروپایی دیگر شامل بلژیک، دانمارک، هلند، نروژ و سوئد که چهارکشور جزو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هستند، در مسیر پیوستن به سازوکار مالی اروپایی برای تسهیل تجارت با ایران (اینستکس) قرار دارند.

اینستکس یا ابزار حمایت از مبادلات تجاری ایران و اروپا، راهکاری که در ابتدای سال جاری میلادی توسط اروپا ایجاد شد تا اروپا به روشی رسمی با ایران مبادلات اقتصادی داشته باشد، اما همچنان با گذشت چندین ماه این ساز و کار اجرایی نشده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.