رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: ما با ایران مشکلی نداریم اما از ایران می خواهیم به جای تعامل با گروه هایی چون حماس و جهاد اسلامی با تشکلات خودگردان فلسطین تعامل داشته باشد زیرا این مسئله منجر به ایجاد چند دستگی میان فلسطینی ها می شود.

به گزارش جماران؛ «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز سه شنبه با بیان اینکه «ما با ایران مشکلی نداریم»، از تهران خواست به جای تعامل با گروه هایی چون حماس و جهاد اسلامی با تشکیلات تحت رهبری وی تعامل و ارتباط داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، عباس در جمع خبرنگاران گفت، پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، روابط میان ایران و فلسطینیان به صورت عادی پیش رفت اما تهران به تدریج شروع به تغییر رفتار کرد و به جای تعامل با تشکیلات خودگردان، با گروه های فلسطینی چون جهاد اسلامی و حماس ارتباط برقرار کرد که ما مخالف این موضوع هستیم.

وی افزود: ما با ایران مشکلی نداریم اما از ایران می خواهیم به جای تعامل با گروه هایی چون حماس و جهاد اسلامی با تشکلات خودگردان فلسطین تعامل داشته باشد زیرا این مسئله منجر به ایجاد چند دستگی میان فلسطینی ها می شود.

ابومازن با  تاکید بر اینکه تشکیلات خودگردان به دنبال اجرای انتخابات در اولین فرصت است، ابراز اطمینان کرد که این انتخابات از حمایت بین المللی برخوردار است.

فلسطینیان در آستانه برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری و ریاست تشکیلات خودگردان هستند.

عباس گفت که برای برگزاری این دو انتخابات باید با حماس که تصمیم گیرنده اصلی در غزه است و نیز صهیونیست ها که بر قدس سیطره دارند، در تماس باشد و هماهنگی های لازم را انجام دهد.

وی افزود: در صورت موافقت حماس، با اسرائیلی ها صحبت می کنیم و انتخابات را برگزار می کنیم. موضع این دو طرف هر چه باشد ما اصرار داریم که در اولین فرصت ممکن ابتدا انتخابات مجلس قانونگذاری  و بعد انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان را برگزار کنیم.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در بخش دیگری از سخنانش گفت که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر موقت اسرائیل اعتقادی به «صلح» ندارد و همه تلاش های پیشین رئیس جمهوری روسیه برای ترتیب دادن دیداری دو طرفه را رد کرد.

وی در ادامه گفت که با نتانیاهو نمی توان به راه حلی دست یافت.

آخرین انتخابات در فلسطین برای تعیین رئیس تشکیلات خودگردان در سال ۲۰۰۵ میلادی و آخرین انتخابات پارلمانی هم در سال ۲۰۰۶ برگزار شده بود.

پیش از این حماس در پاسخ به نامه عباس موافقت مشروط خود را برای شرکت در انتخابات پیش رو اعلام کرده بود.

حماس اعلام کرده است تنها در صورتی موافق برگزاری انتخابات از سوی تشکیلات خودگردان است که این انتخابات شامل شهر قدس، نوار غزه و کرانه باختری شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.