آنتونیو گوترش، به افزایش احداث شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی و حمایت آمریکا از این روند غیر قانونی اشاره کرد و افزود: افزایش شهرک‌سازی‌های غیر قانونی و تخریب منازل فلسطینی‌ها و گسترش درد و رنج در غزه، مسائلی است که باید متوقف شود.

به گزارش جماران؛ "آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل متحد جمعه شب بار دیگر با هشدار نسبت به وخامت اوضاع در سرزمین‌های اشغالی، گفت: درگیری اسرائیل و فلسطینی‌ها، یکی از چالش‌های جامعه جهانی است که حل آن بسیار دشوار است.

به گزارش پایگاه اینترنتی سازمان ملل متحد، گوترش در پیامی به مناسبت روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین، تصریح کرد: متأسفانه در سال گذشته میلادی تحولات مثبتی در خصوص حل نزاع اسرائیل و فلسطین رخ نداده و همچنان اوضاع متشنج است.

وی، به افزایش احداث شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی و حمایت آمریکا از این روند غیر قانونی اشاره کرد و افزود: افزایش شهرک‌سازی‌های غیر قانونی و تخریب منازل فلسطینی‌ها و گسترش درد و رنج در غزه، مسائلی است که باید متوقف شود.

دبیرکل سازمان ملل متحد با تأکید دوباره بر غیر قانونی بودن شهرک‌سازی در اراضی اشغالی فلسطینی گفت که این اقدام هیچ مشروعیت قانونی ندارد و نقض آشکار حقوق بین الملل از جمله قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت است.

شورای امنیت ۲۳ دسامبر ۲۰۱۶ (سوم دی ماه ۹۵) قطعنامه ۲۳۳۴ را تصویب کرد که در آن خواستار پایان دادن به شهرک‌سازی رژیم تل آویو در فلسطین شد. این قطعنامه خواستار توقف تمامی فعالیت های شهرک سازی در سرزمین های اشغالی فلسطین از جمله قدس شرقی شد.

گوترش در ادامه این پیام با بیان این که تشکیل دو کشور مستقل را بهترین گزینه برای حل مشکل اسرائیل و فلسطینی‌ها می‌داند، افزود: دستیابی به یک راه‌حل عادلانه و دائمی تنها در سایه مذاکرات سازنده و حسن نیت دو طرف صورت می‌گیرد.

دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: آنچه اکنون مورد نیاز است، رهبری و وجود اراده سیاسی برای حل این بحران است، همچنین جامعه مدنی باید تلاش کند تا شکاف موجود میان فلسطینی‌ها و اسرائیل کمتر شود.

گوترش در پایان، با بیان این که سازمان ملل متحد همچنان برای احقاق حقوق مردم فلسطین متعهد است، افزود: ما برای ساخت یک آینده سراسر صلح، عدالت و امنیت و عزت برای فلسطینی‌ها تلاش می‌کنیم.

در آخرین تحولات در سرزمین‌های اشغالی، منابع فلسطینی از شنیده شدن چندین انفجار در نوار غزه خبر دادند.

این منابع اعلام کردند؛ این انفجار در نتیجه حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به چند نقطه از نوار غزه صورت گرفته است.

در تازه‌ترین جنایت رژیم صهیونیستی در ۲۱ آبانماه که با حمله جنگنده‌های این رژیم به ساختمانی در شرق غزه صورت گرفت، «بهاء ابوالعطا» از فرماندهان جهاد اسلامی و همسرش به همراه شماری از فلسطینیان به شهادت رسیدند.

در پی این حملات، جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز بیش از ۳۴۰ موشک از غزه به سوی شهرک‌های صهیونیستی شلیک کرد.

سرانجام، بامداد پنجشنبه (۲۳ آبان) اعلام شد که جنبش جهاد اسلامی فلسطین و رژیم صهیونیستی با درخواست مصر با آتش بس موافقت کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.