گوترش نوشته است: این‌ کشته‌ها و به ویژه قتل کودکان، خبرنگاران و کادر پزشکی در جریان تظاهرات، که آشکارا قابل تشخیص بوده‌اند، غیرقابل پذیرش است.

به گزارش جماران؛ خبرگزاری فرانسه بامداد سه شنبه گزارش داد؛ «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد اخیرا در گزارشی به شورای امنیت این سازمان، درخصوص تشدید تنش‌ها در فلسطین اشغالی هشدار داده و گفته که از آمار بالای کشته‌های فلسطینی «شوکه» شده است.

گوترش در آستانه نشست روز سه شنبه شورای امنیت، با اشاره به تشدید تنش‌ها در مرزهای نوار غزه، نوشته است: این نشان می‌دهد که تا چه حد به وضعیت جنگی نزدیک شده‌ایم.

دبیر کل سازمان ملل می‌افزاید: از تعداد بالای کشته‌ها و زخمی‌های فلسطینی در نتیجه شلیک نیروهای دفاعی اسرائیل شوکه شده‌ام.

گوترش نوشته است: این‌ کشته‌ها و به ویژه قتل کودکان، خبرنگاران و کادر پزشکی در جریان تظاهرات، که آشکارا قابل تشخیص بوده‌اند، غیرقابل پذیرش است.

وی در گزارش خود همچنین بار دیگر خواستار بررسی مستقل حوادث راهپیمایی بازگشت شده و انتقاداتی هم به گروه‌های شبه نظامی مطرح کرده است.

دبیرکل سازمان ملل در بخش دیگری از این گزارش با اشاره به اظهارات مقام‌های صهیونیستی، «سیاست‌های سهل‌گیرانه در شلیک به معترضان» را هدف انتقاد تندی قرار داده است.

وی همچنین با اشاره به گسترش شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی، خواستار «توقف کامل و فوری» این فعالیت‌ها شده است.

وضعیت نوار غزه از 30 مارس 2018 (10 فروردین97) با آغاز «راهپیمایی‌های بازگشت» بحرانی است. 

در این مدت دست‌کم 130 فلسطینی بر اثر تیراندازی نیروهای رژیم صهیونیستی شهید و بیش از 13 هزار تن دیگر زخمی شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.