ولادیمیر پوتین اعلام کرد: روسیه واعضای سازمان همکاری اسلامی اقدامات خود برای مقابله با چالش‌ها و تهدیدهای جهانی و حل و فصل مناقشات منطقه‌ای و حل مسائل مختلف انسانی را باید با هم هماهنگ کنند.

به گزارش جماران؛ رئیس جمهوری روسیه در پیامی به نشست گروه دیدگاه‌های راهبردی روسیه و جهان اسلام در شهر اوفا پایتخت جمهوری باشقیرستان روسیه بر همکاری کشورش با کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی برای مقابله با چالش‌های جهانی تاکید کرد.

ولادیمیر پوتین امروز جمعه در این پیام افزود: روسیه واعضای سازمان همکاری اسلامی اقدامات خود برای مقابله با چالش‌ها و تهدیدهای جهانی و حل و فصل مناقشات منطقه‌ای و حل مسائل مختلف انسانی را باید با هم هماهنگ کنند.

وی افزود: پایبندی به اصول نظام جهانی مبتنی بر دمکراسی و عدالت و تلاش برای برتری قانون در روابط ین‌المللی، باعث ثبات و امنیت در همه قاره‌های جهان خواهد شد.

گروه دیدگاه‌های راهبردی روسیه –جهان اسلام در سال 2006 پس از عضویت روسیه در سازمان همکاری اسلامی (به عنوان عضو ناظر) تحت ریاست «یوگنی پریماکف» نخست وزیر و وزیر خارجه فقید روسیه و «مینتیمر شایمیف» رئیس جمهوری سابق تاتارستان تاسیس شد.

در این گروه که پنجمین نشست آن در روسیه در حال برگزاری است، 33 شخصیت حکومتی و اجتماعی از 27 کشور جهان ازجمله روسیه، ایران، اندونزی، عربستان سعودی و کویت عضویت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.