رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد: نکته اصلی و جالب توجه این است که بر اساس ادعای زد و بند من با ترامپ، تحریم‌هایی علیه روسیه وضع شد.

به گزارش جماران؛ رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که اتهام زد و بند وی با ترامپ (از سوی برخی مقام‌های آمریکایی) برای بازداشتن روسیه مطرح می‌شود.

ولادیمیر پوتین در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی آمریکا که از شبکه روسیه یک پخش شد، گفت: این اتهام همچنین برای فشار بر رئیس جمهوری آمریکا به وی وارد می‌شود.

رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد: نکته اصلی و جالب توجه این است که بر اساس ادعای زد و بند من با ترامپ، تحریم‌هایی علیه روسیه وضع شد و حتی پس از آنکه رابرت مولر (دادستان ویژه سابق آمریکا در تحقیقات پیرامون مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور) اعلام کرد که زد و بندی در کار نبوده اما با این وجود تحریم روسیه باقی ماند.

تیم مولر به مدت دو سال گزارش‌های مربوط به دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را بررسی کرد.

گزارش منتشر شده از جمع بندی این کمیته که از سوی وزارت دادگستری آمریکا منتشر شد، اعتراضات زیادی را به همراه داشت و همین مساله باعث شد تا نمایندگان دمکرات خواستار ادای توضیح مولر در کمیته قضایی شوند.

دو مساله دخالت روسیه در انتخابات و همچنین دخالت ترامپ در روند تحقیقات و فرایند قضائی مورد سوال از مولر بود که وی دخالت روسیه را رد نکرد و تاکید کرد ترامپ در جریان تحقیقات قصد داشته است که او را برکنار کند.

پوتین در ادامه سخنان خود نتیجه گیری کرد که این اتهامات برای بازداشتن روسیه از توسعه مطرح شده و هدف دیگر آن اعمال فشار بر ترامپ است.

آمریکا در سال ۲۰۱۶ روسیه را به مداخله در انتخابات ریاست جمهوری این کشور که در آن ترامپ به پیروزی رسید، متهم کرد.

مساله مداخله روسیه در انتخابات آمریکا اخیرا نیز در نشست عمومی هفته انرژی روسیه مطرح شد و مجری آمریکایی این نشست از پوتین پرسید که آیا روسیه در انتخابات ریاست جمهوری امریکا در سال ۲۰۲۰ مداخله خواهد کرد یا خیر؟.

پوتین هم در پاسخ گفت: ما در انتخابات آمریکا دخالت خواهیم کرد اما قول بدهید که در این باره به کسی چیزی نگویید.

وی سپس در سوال بعدی این مجری که آیا روسیه از این فرصت استفاده واعلام می کند که از مداخله در انتخابات خودداری خواهد کرد، گفت: ما به اندازه کافی مسائل داخلی خودمان را داریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.