وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: چین سالانه ۱۵۰ میلیون گردشگر خروجی دارد و جزو کشورهای برتر در حوزه گردشگری است و جزو بازارهای هدف ما است.

به گزارش جماران؛ وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در اجلاس تمدن های کهن به چین سفر کرده است گفت: هدفگذاری ما جذب یک درصد برابر با یک و نیم میلیون گردشگر چینی به ایران در یک دوره چهار تا پنج ساله است.

«علی اصغر مونسان» عصر پنجشنبه در بدو ورود به چین در فرودگاه پکن در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه با دعوت همتای چینی و به منظور شرکت در اجلاس تمدن های کهن به چین سفر کرده است گفت: چین جزو کشورهای هدف گردشگری ایران قرار گرفته است.

او افزود: چین سالانه ۱۵۰ میلیون گردشگر خروجی دارد و جزو کشورهای برتر در حوزه گردشگری است و جزو بازارهای هدف ما است.

مونسان تصریح کرد: با توجه به روابط خوب دو کشور، باید تلاش کنیم سقف گردشگری دو کشور ارتقا پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه سهم ایران از این بازار بزرگ بسیار اندک است گفت: با کمک سفارت ایران در چین، گروه های مختلفی شامل چهره های معروف چینی را به ایران دعوت کردیم که نقش زیادی در جذب گردشگر دارد.

وی گفت: در حاشیه این سفر نشست اژانس های گردشگری دو کشور نیز با هدف معرفی جذابیت های ایران برگزار می شود.

شرکت در اجلاس بین المللی وزرای گردشگری تمدن های کهن در پکن، شرکت در نشست گردشگری ایران و چین با حضور آژانس های گردشگری ایرانی و چینی و  گفت و گو با تلویزیون گردشگری چین از جمله برنامه های مونسان در سفر به چین است.

دیدار و ملاقات با وزیر فرهنگ و گردشگری چین، دیدار با وزیر گردشگری یونان و گفت و گوهای خبری با رسانه های چین از جمله «سی سی تی وی» تلویزیون دولتی چین و روزنامه های گلوبال تایمز و چاینا دیلی کالچر از دیگر برنامه های مونسان در سفر به پکن است.

چین مهم‌ترین منبع تامین گردشگر در جهان است در سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۱۵۰ میلیون چینی به خارج از مرزهای این کشور سفر کردند وزارت فرهنگ و گردشگری چین پیش‌بینی کرده است با تداوم رشد اقتصادی و افزایش درآمدهای سالانه شخصی، آمار سفر شهروندان این کشور به خارج از چین تا سال ۲۰۲۲ میلادی به ۱۷۸ میلیون نفر در سال برسد همچنین تخمین زده شده این گردشگران در مجموع حدود ۱.۲ تریلیون «یوان» هزینه کنند.

ایران از سال ۲۰۱۱ به فهرست مقاصد گردشگری چین وارد شد و از سال ۱۳۹۵ نیز سیاست‌ جذب گردشگران چینی را در دستور کار قرار داد در این راستا هیات وزیران اوایل تیرماه سال ۱۳۹۸ مصوبه لغو یک طرفه روادید با چین را صادر کرد و از ۲۵ تیرماه به اجرا در آمد بر اساس این مصوبه چینی ها به مدت ۲۱ روز بدون ویزا می‌توانند به ایران سفر کنند.

سال گذشته میلادی ۵۲ هزار و ۸۰۰ گردشگر از چین به ایران سفر کردند پیش بینی تهران این است که با لغو روادید شمار این گردشگران بسرعت افزایش یافته و در آینده ای نه چندان دور به یک میلیون نفر برسد و سفر «علی اصغر مونسان» وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جمهوری اسلامی ایران نیز با این هدف انجام شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.