مدیرعامل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع گفت: تا پایان امسال تعداد زیادی شناور تندرو را تحویل نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواهیم داد.

به گزارش جماران، دریادار امیر رستگاری مدیرعامل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در گفتگو با برنامه رادیویی بحث روز رادیو ایران با بیان اینکه سازمان صنایع دریایی مسئولیت پشتیبانی از نیروهای دریایی کشور را بر عهده دارد،‌اظهار داشت: تا پایان امسال تعداد زیادی شناور تندرو را تحویل نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواهیم داد، همچنین در حال آماده سازی تعدادی شناور برای دریابانی نیروی انتظامی هستیم.

وی افزود: در سال جاری برای نیروی دریایی راهبردی ارتش هم ناوشکن دنا را خواهیم داشت که با قابلیت‌های بسیار بالاتر انشالله تا پایان سال که زمان دقیقش را وزیر دفاع اعلام خواهد کرد، تحویل نیروی دریایی ارتش خواهیم داد.

دریادار رستگاری در تشریح ویژگی‌های ناوشکن دنا، تصریح کرد: رادار آرایه فازی سه بعدی،‌ موشک‌های سطح‌به‌سطح و سطح به هوا،‌ سامانه مخابراتی امن یک پارچه، سامانه جنگال بسیار پیشرفته و سامانه دفاع نقطه‌ای از جمله ویژگی‌های دنا نسبت به دیگر ناوشکن‌ها است.

مدیرعامل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع گفت: این ناوشکن حدود ۱۵۰۰ تن وزن، ۹۵ متر طول، ۱۱ متر عرض و حدودا ۳۰ گره دریایی سرعت دارد.

وی با تاکید بر اینکه توانایی تولید ناوشکن نشان از بلوغ علمی و صنعتی یک کشور دارد،‌گفت: امروز ایران اسلامی متکی بر خود دارد این کار را انجام می دهد. امروز در تمامی حوزه ها مانند طراحی سیستم های موشکی، توپخانه، راداری، جنگال، مخابراتی و ... همگی متکی بر انگشتان ماهر کارکنان و متخصصین خودمان است که می تواند یک ناوشکن تمام ایرانی را طراحی کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.