دو طرف در مورد همکاری‌های نظامی، آخرین تحولات منطقه و تلاش مشترک در خصوص آن‌چه برقراری صلح و امنیت در جهان عنوان شده، بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش جماران؛ ژنرال " مارک میلی" رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا دوشنبه شب برای نخستین بار پس از انتصاب به این سمت، وارد ریاض شد و با "محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، دو طرف در مورد همکاری‌های نظامی، آخرین تحولات منطقه و تلاش مشترک در خصوص آن‌چه برقراری صلح و امنیت در جهان عنوان شده، بحث و تبادل نظر کردند.

میلی روز یکشنبه در سفر به سرزمین‌های اشغالی با مسؤولان نظامی اسرائیلی دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

سفر رییس ستاد مشترک آمریکا به ریاض یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که ژنرال «کنت مک‌کنزی» رییس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام)  تأیید کرد که ارتش آمریکا حضور خود را در «پایگاه هوایی شاهزاده سلطان» در جنوب ریاض تقویت می‌کند.

دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا سه‌شنبه هفته گذشته دستور اعزام سربازان بیشتر به عربستان و همچنین سیستم‌های راداری و موشکی برای آنچه را که "بهبود دفاع در برابر تهدیدهای هوایی و موشکی در منطقه" خوانده بود، صادر کرد.

ژنرال میلی روز شنبه این هفته نیز در کنفرانس امنیتی در منامه بحرین شرکت داشت.

این نخستین سفر میلی پس از انتصابش به عنوان رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به کشورهای منطقه است.

مجلس سنای آمریکا  ۲۷ ژوئیه (۳ مرداد) میلی را برای تصدی ریاست ستاد مشترک ارتش این کشور انتخاب کرد و وی از اوایل نوامبر (۱۰ آبان ماه) جانشین "جوزف دانفورد" شد.

میلی از سال ۲۰۱۵ تا پیش از تصدی مقام ستاد مشترک ارتش آمریکا، فرمانده نیروی زمینی ایالات متحده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.