رئیس شورای اسلامی شهرستان ری با اشاره به بازدیدی که یک ماه پیش از زندان فشافویه داشت، تصریح کرد: مسئولان زندان افراد مسئولیت‌پذیر و دلسوزی هستند و فارغ از نوع جرائم زندانیان اظهار داشتند وضعیت زندانیان از نظر امکانات مناسب نیست و گنجایش لازم و زیرساخت‌های لازم برای نگهداری از مجرمان را ندارد.

به گزارش جماران؛ رئیس شورای اسلامی شهرستان ری گفت: زندان فشافویه امکانات لازم را ندارد و استقرار این تعداد بازداشتی در این مکان سخت است، از مسئولان قضائی خواهش می‌کنم در شرایط کنونی توجه و رسیدگی بیشتری به این زندان داشته باشند.

«حسن خلیل‌آبادی» رئیس شورای اسلامی شهر ری در خصوص وضعیت زندان فشافویه پس از انتقال بازداشتی‌های ناآرامی‌های اخیر به آنجا، اظهار داشت: ابتدا از دادستان کشور که در این شرایط به زندان فشافویه رفتند تشکر می‌کنم، چرا که حضور دادستان باعث می‌شود، مقررات و قوانین مربوط به بازداشتی‌ها به طور کامل رعایت شود.

وی با اشاره به بازدیدی که یک ماه پیش از زندان فشافویه داشت، تصریح کرد: مسئولان زندان افراد مسئولیت‌پذیر و دلسوزی هستند و فارغ از نوع جرائم زندانیان اظهار داشتند وضعیت زندانیان از نظر امکانات مناسب نیست و گنجایش لازم و زیرساخت‌های لازم برای نگهداری از مجرمان را ندارد.

خلیل‌آبادی با اشاره به جمعیت بالای زندانیان در این زندان تصریح کرد: همان زمان نیز جمعیت زندانیان زیاد بود و در پی اتفاقات اخیر نیز جمعیت بازداشتی‌ها در این زندان بیشتر شده است و جوابگوی این حجم از بازداشتی نیست.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری تصریح کرد: زندان فشافویه امکانات لازم را ندارد و استقرار این تعداد بازداشتی در این مکان سخت است، از همه مسئولان به ویژه مسئولان قضائی خواهش می‌کنم در شرایط کنونی توجه و رسیدگی بیشتری به این زندان داشته باشند.

خلیل‌آبادی با تاکید بر اینکه باید بازداشتی‌ها غربالگری شوند، ادامه داد: باید هرچه سریعتر در خصوص بازداشتی‌ها غربالگری صورت گیرد تا آنهایی که مجرم نیستند و یا به صورت تصادفی و ناآگاهانه در ناآرامی‌های اخیر مشارکت داشتند، آزاد و با آنهایی که مرتکب جرم شدند نیز طبق روال قانونی برخورد شود.

وی تاکید کرد: قوه قضائیه باید بر شرایط نگهداری بازداشتی‌ها در زندان نظارت کامل داشته باشد، چرا که در فشافویه زندانیان خطرناک نیز بازداشت هستند و مسئولیت قوه قضائیه در این حوزه سنگین است و تقاضا داریم، مسئولان قضائی نسبت به این امر دقت لازم را داشته باشند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا برای بررسی وضعیت بازداشتی‌ها اجازه بازدید از زندان را دارید یا خیر؟ تصریح کرد: اگر این امکان برای ما فراهم شود بازدیدی خواهیم داشت و در شورای شهر این آمادگی را داریم که از وضعیت بازداشتی‌ها بررسی‌هایی داشته باشیم.

خلیل‌آبادی با تاکید بر اینکه مشکل زندان فشافویه کمبود امکانات است ، افزود: کارکنان سازمان زندان‌ها در آنجا شرایط سختی را می‌گذرانند، چه برسد به زندانیان. امیدواریم سازمان زندان‌ها، وزارت دادگستری، قوه قضائیه و مسئولان دولتی و استانی کمک کنند و شرایط این زندان بهتر شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.