قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی با بیان این‌که «ذخایر راهبردی کالاهای اساسی در کشور تامین شده»، گفت که نظارت و کنترل ۱۰۰ قلم کالای اساسی آرامش را به سایر کالاها نیز تسری خواهد داد.

به گزارش جماران، حسین مدرس خیابانی در جلسه علنی صبح امروز(دوشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی تاثیر افزایش قیمت بنزین بر سایر کالاها و خدمات، اظهار کرد: ما متعاقب اصلاح نرخ بنزین اقداماتی را در بخش‌های مختلف داشتیم که بخش عمده اقدامات مربوط به قبل از اجرای طرح بوده است. در این زمینه فراوانی کالاهای اساسی و استراتژیک پشتوانه مهمی است که با تامین به موقع می‌شود اثرات این طرح را کاهش داد. برای ما اصل فراوانی، مقدم بر قیمت است و از اردیبشهت‌ماه و خردادماه سال جاری با همکاری بانک مرکزی، سازمان بنادر و گمرک اقدامات ویژه برای تامین کالاهای اساسی داشته‌ایم که در حد مطلوب و بی‌سابقه است و به اضافه مصرف جاری ذخائر راهبردی کالاهای اساسی و استراتژیک ما تامین شده است.

مدرس خیابانی با بیان این‌که «تامین کالا می‌تواند بخشی از آثار افزایش قیمت را مدیریت کند»، ادامه داد: در حال حاضر سطح قابل قبولی از موجودی کالا را در کشور داریم و تمام شاخص‌ها افزایشی است همچنین هیچ کدام از تخفیف و حراج فروشگاه‌ها متوقف نشده و ما می‌توانیم احتمال افزایش گرانی را مدیریت کنیم که در این راستا کنترل و تشدید بازرسی‌ها تکمیل‌کننده این حلقه است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی با اشاره به کنترل ۴۳۰۰ بازرس با روزانه ۳۰ هزار بازرسی برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها اظهار کرد: بحث افزایش نرخ بنزین یک رقم ناچیز اثر واقعی روی کالاها می‌گذارد و ما تلاش می‌کنیم کسی از این شرایط سوء‌استفاده نکند و موج انتظار تورمی هم روی کالاها اثر نگذارد. از طرفی تلاش می‌کنیم سهمیه‌های تخصیصی به اقشار هدف به سمت تولید برود که اگر به موقع واریز شود اثر آن در بخش خدمات هم کم خواهد شد. همچنین تلاش می‌کنیم با اختصاص سهمیه ویژه به وانت‌بارها و کامیونت‌های شرکت‌های پخش نیز تا حدی جلوی افزایش قیمت را بگیریم.

وی در پایان اظهار کرد: نظارت و کنترل قیمت ۱۰۰ قلم کالای اساسی که دراین وزارتخانه صورت می‌گیرد می‌تواند آرامش را به سایر کالاها نیز تسری دهد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.