در این بیانیه ادعا شده است: ایران فعالیت گروهک القاعده را برای اعزام نیروها و انتقال پول به مناطق درگیری در افغانستان و سوریه تسهیل کرده است.

به گزارش جماران؛ وزارت امور خارجه آمریکا در گزارشی که جمعه‌شب منتشر شد، بار دیگر ادعاهای بی‌اساس خود مبنی بر حمایت ایران از تروریسم را تکرار کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی "الجزیره" قطر، وزارت امورخارجه آمریکا با تروریست خواندن محور مقاومت، مدعی شد: ایران به حمایت مالی از حزب الله لبنان، حماس و جهاد اسلامی فلسطین ادامه می‌دهد.

در ادامه این بیانیه ادعا شده است: ایران فعالیت گروهک القاعده را برای اعزام نیروها و انتقال پول به مناطق درگیری در افغانستان و سوریه تسهیل کرده است.

این گزارش ادعا کرده است که حزب الله لبنان همچنان به نقش نظامی‌اش در عراق، یمن و سوریه ادامه می‌دهد.

وزارت امورخارجه آمریکا در ادعایی کاملا بی‌اساس و تکراری اعلام کرد: ایران همچنان به حمایت های خود از تروریسم در سال 2018 ادامه داد و حدود یک میلیارد دلار در منطقه برای  نیروهای نیابتی‌اش هزینه کرده است.

این وزارتخانه بدون ارائه سند و مدرکی مدعی شد: ایران حوثی‌ها را به مهمّاتی مجهز می‌کند که تأسیسات عربستان و امارات را هدف قرار دهند.

ادعای مقام‌های آمریکایی در حالی است که ایران قربانی اصلی تروریسم در دنیاست و کشورمان همواره در مبارزه با تروریسم و گروهک های تروریستی پیشرو و پیشگام بوده و شهدای زیادی را در این راه تقدیم کرده است.

درحالی که کشورهای غربی و در رأس آنها آمریکا از جمله حامیان اصلی گروه‌های تروریستی چون منافقین هستند و از آنها در تمامی زمینه‌ها حمایت می‌کنند.

وزارت امورخارجه آمریکا همچنین اعلام کرد: برخی از کتاب‌ های درسی عربستان همچنان حاوی مطالبی است که به تمایز و خشونت دعوت می‌کند.

در ادامه این گزارش سالانه درباره امارات آمده است: دولت ابوظبی در سال 2018 همچنان مرکزی منطقه ای برای رفت و آمد اعضای سازمان‌های تروریستی بود و این گروه‌ها از امارات برای نقل و انتقال وجه استفاده می‌کنند. 

این گزارش می‌افزاید: توان عملیاتی و ملاحظات سیاسی در امارات مانع از بلوکه‌ شدن و مصادره دارایی گروه های تروریستی شده است.

وزارت امورخارجه آمریکا اعلام کرد: امارات برای اجرای تحریم‌های سازمان ملل علیه القاعده و داعش نیازمند مؤسسات مالی و پرسنل است و سوء استفاده غیر قانونی از سیستم‌های مالی در این کشور نگرانی اساسی آمریکاست.

این گزارش همچنین با اشاره به دولت مستعفی "عبدربه منصور هادی" رئیس جمهوری فراری یمن اعلام کرد که این دولت در اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص حمایت‌های مالی از تروریسم ناتوان بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.