سناتور لیندسی گراهام گفت: به زودی تلاش ها را در کنگره هدایت خواهم کرد تا (رجب طیب) اردوغان (رئیس جمهوری ترکیه) بهای سنگینی برای این عملیات بپردازد.

به گزارش جماران؛ سناتور لیندسی گراهام روز چهارشنبه در واکنش به تهاجم نظامی ترکیه به شمال سوریه گفت که آنکارا بهای سنگینی برای این عملیات پرداخت خواهد کرد.

به گزارش شبکه های خبری؛ این سناتور جمهوری خواه ایالات کارولینای جنوبی آمریکا افزود: به زودی تلاش ها را در کنگره هدایت خواهم کرد تا (رجب طیب) اردوغان (رئیس جمهوری ترکیه) بهای سنگینی برای این عملیات بپردازد.

گراهام همچنین در گفت وگو با شبکه فاکس نیوز؛ تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را برای بیرون بردن نیروهای کشورش از شمال سوریه، بزرگ ترین خطای دوره ریاست جمهوری وی دانست.

وی به برنامه فاکس و دوستان گفت: چنانچه ترامپ به طرح عقب نشینی نیروهای نظامی آمریکا از سوریه ادامه دهد، یکی از بزرگ ترین اشتباهات دوره ریاست جمهوری خود را مرتکب شده است که موجب سربرآوردن و تقویت دوباره داعش در این بخش خواهد شد.

وی قائل نشدن اهمیت برای منطقه خاورمیانه را طرز فکر و ذهنیتی مربوط به دوره پیش از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ دانست.

گراهام همچنین روز گذشته (سه شنبه) در توییتی نوشت: مهم نیست که رئیس جمهوری ترامپ درمورد تصمیم خود چه می گوید، این دقیقا همان کاری است که رئیس جمهوری اوباما در عراق کرد؛ که پیامدهای بسیار فاجعه بارتری از حضور در جنگ، برای امنیت ملی ما به همراه داشت.

گراهام روز سه شنبه در گفت و گو با شبکه "فاکس نیوز" با انتقاد شدید از تصمیم رئیس جمهوری آمریکا برای خروج نیروهای این کشور از شمال سوریه، آن را کوته بینانه و غیر مسئولانه دانست.

وی افزود: این تصمیم حساب نشده رئیس جمهوری، تمامی دستاوردهای ما را از بین برد و منطقه (خاورمیانه) را در هرج و مرج اضافی فرو می برد، هچنان که این امر موجب خوشحالی ایران خواهد شد.

وی با رد هرگونه شکست گروهک تروریستی داعش، گفت: کسانی که گمان می برند، این گروهک شکست خورده است، بزودی مشاهده خواهند کرد (که این چنین نیست).

گراهام که متحد مهمی برای ترامپ به شمار می رود و متحدانی در میان دموکرات ها نیز دارد، در رشته توئیت هایی نوشت: با "مایک پمپئو" وزیر امورخارجه در مورد این مسأله که در واقع فاجعه در حال شکل گیری" است، گفت و گو خواهم کرد.

گراهام تهدید کرد که اگر دولت ترامپ به تصمیم خود ادامه دهد، وی پیش نویس قانونی را در سنا برای لغو این تصمیم را ارائه می کند، که به باور وی مورد حمایت شدید هر دو حزب جمهوریخواه و دمکرات قرار خواهد گرفت.

رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه دستور خروج نظامیان آمریکایی را از سوریه، صادر کرد و با دفاع از تصمیم خود برای خروج نظامیان آمریکایی از شمال سوریه در توئیتی نوشت: زمان آن رسیده است که واشنگتن از جنگ‌های بی‌پایان مضحک در منطقه غرب آسیا رها شود.

این درحالی است که کردهای سوریه اعلام کردند، آمریکا با خارج کردن نیروهایش در مرزهای سوریه و ترکیه در واقع به کردها از پشت خنجر زده است.

"رجب طیب اردوغان"رئیس جمهوری ترکیه چند روز پیش از آغاز قریب الوقوع عملیات نظامی در شمال سوریه علیه کردهای این کشور خبر داد، که برخی کشورهای اروپایی مانند فرانسه، آلمان و انگلیس درباره آن ابراز نگرانی کرده‌اند.

کردهای سوریه نیز از ارسال نیرو و تجهیزات نظامی به شمال این کشور برای مقابله با حمله احتمالی ترکیه خبر داده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.