ایالات متحده و ایران هر دو به دنبال یک راه حل دیپلماتیک هستند، فرانسه ممکن است راهی پیدا کند. در واقع امانوئل ماکرون چهارچوبی را برای این اتفاق ایجاد کرده است و خواهان آغاز مذاکرات میان ایران و آمریکاست.

به گزارش جماران؛ ژاپن تایمز در گزارشی به روابط میان ایران و آمریکا پرداخت و نوشت: این امید برای ایران وجود دارد که ترامپ نتواند مجددا به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شود.

به نقل از ژاپن تایمز، ایالات متحده و ایران هر دو به دنبال یک راه حل دیپلماتیک هستند، فرانسه ممکن است راهی پیدا کند. در واقع امانوئل ماکرون چهارچوبی را برای این اتفاق ایجاد کرده است و خواهان آغاز مذاکرات میان ایران و آمریکاست. 

واضح است که مذاکره راه حل تنش‌های کنونی است. ایران بارها تهدید کرده است اگر نتوانیم نفت خود را بفروشیم دیگران هم نخواهند توانست نفت خود را بفروشند. این اظهارات می‌تواند خطرناک باشد.  

ایران و آمریکا هر دو نمی‌خواهند جنگ را آغاز کنند چراکه به عواقب و نتایج آن کاملا آگاه هستند. از سوی دیگر این امید برای ایران وجود دارد که ترامپ نتواند مجددا به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شود.

ترامپ با خروج از برجام و اعمال تحریم امیدوار بود که بتواند ایران را به مذاکره ترغیب کند.

این تحریم‌ها به شدت به اقتصاد ایران آسیب رسانده است اما هیچ تاثیری در سیاست خارجه ایران نداشته است و تنها هر دو طرف را در یک بن بست قرار داده است.

به نظر می‌رسد نیاز است که هر دو طرف بتوانند امتیازاتی را به هم بدهند تا توافق جدیدی حاصل شود. برای توافق جدید لازم است ترامپ تحریم‌ها را بردارد و اجازه فروش نفت را به ایران بدهد در این صورت ایران نیز برخی محدودیت‌ها برای برنامه موشکی و هسته‌ای خود را خواهد پذیرفت. 

البته مذاکره میان ایران و آمریکا نیز به این آسانی‌ها نیست. روحانی تاکنون تلاش‌ها برای گفت‌و‌گو با ترامپ را رد کرده است. اما به نظر می‌رسد ترامپ می‌تواند با بازگشت به برجام و حضور در کنار سایر اعضای برجام اعتماد روحانی را جلب کند و با عدم تمایل روحانی برای دیدار مقابله کند. این بهترین تصمیم است که می‌تواند از تنش‌های بیشتر جلوگیری کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.