با عدم موفقیت احتمالی رهبران جهان برای میانجیگری میان تهران و واشنگتن، دونالد ترامپ دوباره مدعی شد که تحریم ها علیه ایران را تشدید خواهد کرد.

به گزارش جماران؛ شبکه فرانس ۲۴ بعد از سخنرانی رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه در گزارشی تحلیلی نوشت: به رغم تلاش رهبران جهان برای کاهش تنش ، دونالد ترامپ بار دیگر از تصمیم خود برای تشدید تحریم ها علیه ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، با عدم موفقیت احتمالی رهبران جهان برای میانجیگری میان تهران و واشنگتن، دونالد ترامپ دوباره مدعی شد که تحریم ها علیه ایران را تشدید خواهد کرد.

رهبران فرانسه، آلمان، ژاپن و پاکستان همه با هم به طور جداگانه با دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا و حسن روحانی رئیس جمهوری ایران ملاقات کرده اند و پیش بینی می شد که در این دور از دیدارها ، شعله امیدی از کاهش تنش میان آمریکا و ایران در نیویورک روشن شود.

اما برخلاف تلاش رهبران کشورهای بین الملل، ترامپ در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل از عدم تمایل برای کاهش تحریم های ایران خبر داد، موضوعی که روحانی برای آغاز مذاکرات با آمریکا از آن به عنوان پیش شرط مطرح کرده بود.

برخلاف آمریکا، کشورهایی اروپایی اگرچه همچنان یکی از منتقدین ایران هستند اما از طرف دیگر خواهان حفظ و نجات توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ معروف به برجام هستند.

صدراعظم آلمان بعد از دیدار با روسای جمهوری ایران و آمریکا گفته واقع‌ بینانه نیست که تحریم‌ها علیه ایران قبل از حضور این کشور در میز مذاکره رفع شود.

مرکل درباره گمانه‌زنی‌ها در خصوص مذاکره ایران و آمریکا گفت: اگر کار به مذاکره آمریکا و ایران بکشد از آن استقبال می‌کنم ولی اینکه همه تحریم‌ها ابتدا رفع شدند و بعد گفت‌وگو انجام شود کارآمد نیست. فکر می‌کنم واقع‌بینانه نیست.

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در سخنرانی در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل گفت: سال ۲۰۱۸، بعد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای برجام، من پیشنهاد یک چارچوب جهانی را مطرح کردم که امکان حفظ برجام و تکمیل آن را فراهم می‌کرد. در این چارچوب، پیشنهاد رسیدگی به مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران بعد از سال ۲۰۲۵ و همچنین نقش ایران در بحران‌های منطقه و موشک‌های بالستیک مطرح شده بود.  

مکرون در بخش دیگری از اظهاراتش گفت که ایران، سیاست فشار آمریکا را با اعمال فشار حداکثری روی همسایگانش پاسخ داده است. وی اضافه کرد: «در ماه‌های گذشته شاهد افزایش مستمر تنش‌ها بوده‌ایم".

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.