نماینده دادستان در دومین جلسه دادگاه گروه عظام گفت: متهمان این پرونده از طریق تبانی با مدیران بانکی و ارتکاب رفتارهای مجرمانه موفق به اخذ تسهیلات از بانک های ملی، مسکن و صادرات شده و چند شرکت فعال در مونتاژکاری را خریداری کرده اند.

به گزارش جماران، دومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده اتهام های گروه عظام مبنی بر قاچاق سازمان یافته و حرفه‌ای قطعات خودرو در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی امروز شنبه به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی به صورت علنی در حال برگزاری است.
مسعود شاه محمدی نماینده دادستان چهارشنبه هفته گذشته در نخستین جلسه دادگاه گفت: گروه عظام به سرکردگی عباس ایروانی با ایجاد شبکه ارتشاء و دست اندازی به بیت المال و تحصیل مال از طریق نامشروع سالانه بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان جرم مرتکب شدند که وی بیش از ۱۰ سال است این جرم را مرتکب شده و مجموع آن به بیش از چهار هزار میلیارد تومان رسیده است.
شاه محمدی افزود: میزان خروج ارز، فرار مالیاتی و تسهیلات و معوقات بانکی از دیگر اتهامات این گروه است.
نماینده دادستان تهران اظهار داشت: همچنین این افراد از طریق تبانی با مدیران بانکی از طریق ارتکاب و رفتارهای مجرمانه موفق به اخذ تسهیلات از بانک های ملی، مسکن و صادرات شده و چند شرکت فعال در مونتاژکاری را خریداری کرده اند. 

دفاعیات متهم ردیف اول
قاضی صلواتی از متهم ردیف اول عباس ایروانی خواست ضمن معرفی خود در جایگاه حاضر شود.
ایروانی گفت: عباس ایروانی فرزند رضا مسئول هلدینگ عظام فاقد هرگونه سابقه کیفری هستم.
در این لحظه قاضی صلواتی گفت: شما در سال ۶۶ به اتهام ارتشاء و اختلاس بازداشت شدید؛ چطور می گویید فاقد سابقه کیفری هستید؟
متهم ردیف اول گفت: در این ٣٠ سال فعالیت باعث رونق اقتصادی شدم و خداوند شاهد است که در این سال ها برای دور زدن تحریم ها چه رشادت ها که به خرج ندادم و در مدت ٩ ماه بازداشت چه مشکلاتی متحمل شدم.
متهم ایروانی اضافه کرد: به هیچ وجه اتهامات وارده را قبول ندارم چون پرونده بدون کارشناسی به دادگاه ارجاع شده است.
قاضی به متهم تذکر داد و گفت: مواظب اظهارات خود باشید.
متهم ایروانی گفت: برای چهار هزار نفر به طور مستقیم و ۳۰ هزار نفر به طور غیرمستقیم اشتغالزایی و از خروج ۳۵۰ میلیون دلار از کشور جلوگیری کرده‌ایم. همچنین ساخت مجموعه‌های گردشگری و رفاهی از جمله اقدامات ما بوده است که البته برخی رسانه ها کارهای خیر ما را پوششی برای اقدامات خلاف دانسته‌اند.
وی با اشاره به ایرادات کیفرخواست صادره افزود: در کیفرخواست ناهمخوانی هایی وجود دارد. از شما می‌خواهم تا شاکیان پرونده را معرفی کنید؛ جلسه پیش نماینده گمرک غیر از یک مورد هیچ خلاف و شکایت دیگری را بیان نکرد.
متهم ایروانی اضافه کرد: شاکی ما فقط معاونت اقتصادی اطلاعات سپاه است و حدود ۱۰ سال قبل آنها در دفتر ما وارد شدند و تمام اسناد را ضبط کرد. 
متهم ایروانی اظهار داشت: من تقاضای استرداد اموال خود از نهاد مذکور را کردم و البته هر بار این نهاد اتهامات جدیدی را به من نسبت داد و سرانجام طی نامه ای به این نهاد بیان کردم که عباس ایروانی حاضر است کلیه اموال منقول و غیرمنقول خود را به جمهوری اسلامی ایران بدهد.
وی افزود: در سال ۹۶ پرونده ای علیه من درست و اواخر فروردین ٩٧ اموالم در گمرک ضبط شد.
این متهم گفت: در کیفرخواست آمده است که ما برای تعرفه کمتر، قطعات وارداتی خود را گازسوز معرفی کردیم در حالی که تعرفه های قطعات گازسوز و بنزین سوز یکسان و میزان آن پنج درصد بود.
متهم درباره دریافت ارز دولتی افزود: من از بانک مرکزی هیچ ارز دولتی دریافت نکردم و واردات ما به میزان ۶۵۰ میلیون دلار بوده است که آن را به عنوان قاچاق اعلام کرده اند.
این متهم اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که به ما نسبت دادند این بود که در خودروی مسئولان ابزار جاسوسی قرار داده ایم در حالی که هزار قطعه وارد کشور می‌شود و از کجا معلوم قطعه EUC که ابزار جاسوسی دارد در کدام خودرو قرار می گیرد.
وی با اشاره به تحریم ها افزود: بانک صادرات و ملی در امارات تحریم بودند و توانایی پرداخت نداشتیم و وثیقه های بسیار زیادی را در بانک‌ها قرار دادیم که تمام آنها جوابگوی تسهیلات و بدهی های ما هستند.

متهم: قاچاقی صورت نگرفته است
در این لحظه قاضی صلواتی خطاب به متهم گفت: راجع به اتهام افساد فی الارض از مجرای اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور با توسل به قاچاق سازمان یافته و حرفه ای قطعات خودرو به صورت عمده و کلان توضیح دهد. 
متهم ایروانی گفت: هیچ قاچاقی انجام نشده است. فقط یک مورد نماینده گمرک گفته که آن هم نبوده است. ما قراردادی با شرکت بیرونی داریم و مدارک آن را تحویل دادیم‌. ما هیچ خطایی در زمینه قاچاق نداشتیم.
این متهم در دفاع از اتهام رهبری گروه مجرمانه سازمان یافته قاچاق قطعات خودرو اظهار داشت: به کارکنان شرکت عظام و سایر متهمان گفته بودند اگر در اقرارها بنویسید که فلانی (عباس ایرانی) دستور داده است، در مجازاتتان تخفیف داده خواهد؛ بنابراین اقرار در زندان درست نیست. 
قاضی بار دیگر به این متهم تذکر داد و گفت: شما باید تشخیص دهی که اقرار درست هست یا خیر؟ نمی توانی برای دادگاه تعیین تکلیف کنی؛ مواظب اظهارات خود باش. 
متهم گفت: مرامنامه ای در سازمان داریم و اگر اتفاقی بیفتد مسولیت آن برعهده مدیران است. دستور از طرف من نبوده است. اگر کسی برخلاف مقررات عمل کند، مسولیت آن برعهده خودشان است.‌
وی درباره اتهام معاونت در استفاده از اسناد مجعول گفت: من چیزی ندیدم و اگر یک مورد پیدا کردید، قبول دارم. مجموعه من چهار هزار نفری است و اینکه در بین تمام مجموعه ها بروم امکانش نیست و نمی توانم.
متهم ردیف اول پرونده گروه عظام درباره اتهام معاونت در پرداخت رشوه گفت: آیا کسی گفته رشوه می دادم؟ 
قاصی گفت: متهمان دیگر گفتند.
متهم ایروانی گفت: به هیچ عنوان مسئولیت با من نیست؛ هزار کار در مجموعه ما رخ می دهد که من خبر ندارم. 
وی ادامه داد: در یک مجموعه بزرگ نمی شود خطا نباشد. نه در جریان رشوه ام و نه در جریان جعل اسناد. 
وی درباره اتهام فراری دادن متهم حامد خاتمی گفت: من او را ندیده ام. 

انکارهای متهم و فرار از پاسخگویی
در ادامه جلسه دادگاه قاضی صلواتی خطاب به متهم ایروانی گفت: چطور دستور می دهید که خاتمی پور خودش را گم کند؟ شما می گفتید محموله با پرداخت رشوه ترخیص شود.
متهم ایروانی گفت: شما باید سند داشته باشید. مدیران ما پاداش می گیرند.
قاضی صلواتی با اشاره به اظهارات دیگر متهمان این پرونده گفت: گفته شده آقای ایروانی در دهم اردیبهشت ۹۷ به فردی دستور می دهد پیش فاکتور ثبت سفارش را ۲۰ تا ۲۵ درصد بالاتر از قیمت واقعی ثبت کند. گفته شده که شما گفته اید این کار بدون سر و صدا انجام شود.
متهم پاسخ داد: مستندی وجود ندارد؛ در دادسرا هم به من گفتند. این کار اگر ارز دولتی گرفته باشیم ارزش دارد در غیر این صورت اگر قیمت را بیش از قیمت واقعی ثبت کنیم باید گمرکی بیشتری پرداخت کنیم.
قاضی صلواتی گفت: آقای روغنی ها می گوید رشوه به گمرک پرداخت می‌شده و ایروانی هم در جریان بوده است. 
متهم گفت: من در جریان نبودم.
قاضی صلواتی خطاب به متهم گفت: شما قطعات خودرو  گاز سوز را به اسم بنزین سوز وارد می کردید؛ شما به آلودگی هوا ضربه زدید حال می گویید در جریان نیستم؟
متهم ایروانی گفت: برای خودرو به هردو نیاز است.
رئیس دادگاه گفت: شما در پانزدهم دی ماه سال ۹۶ به روغنی ها دستور می دهید مشکل ترخیص محموله وارداتی باید حل شود حتی اگر نیاز به حق الحساب است.
متهم ایروانی گفت: این ها را در زندان اقرار کرده اند.
وی با خطاب قرار دادن قاضی با عبارت برادر من، که قصد بیان توضیحی را داشت با واکنش تند قاضی مواجه شد؛ قاضی به متهم گفت: من برادر شما نیستم.
متهم گفت: اگر اقرار کرده اند باید مستند باشد.
قاضی گفت: مستند است. می‌رسیم.

دستکاری عظام در واحد لجستیک تایید شده است
رئیس دادگاه با اشاره به نام چند تن از متهمان همچون خاتمی پور، روغنی ها و رفیعی گفت:دستکاری در واحد لجستیک عظام تایید شده است.
متهم پاسخ داد: اگر عظام دستوری داده قبول است؛ ما یک کتابچه مرامنامه اخلاقی داریم و در آن مواردی را نوشته ایم.
قاضی گفت: خوب است آن را بخوانید. خاتمی پور می گوید جهت ترخیص محموله در گمرک به ١١  تن رشوه پرداخت کرده است که شماره حساب هم نمی دادند.
متهم گفت: این آقا با شرکت های زیرمجموعه ما قرارداد دارد و  خودشان باید جواب دهند.
قاضی گفت: روغنی ها می گوید ایروانی در واتساپ گفته که خاتمی پور خودش را گم و گور کند که این عبارت «گم و گور » هم دقیقا ذکر شده است.
متهم گفت: این موارد را در بازجویی گفته اند نمی شود که برای تبرئه خودشان برخی مسائل را به بنده منتسب کنند.
رئیس دادگاه با اشاره به اظهارات متهم خاتمی پور گفت: این متهم می گوید ایروانی از ٨ ماه پیش نگران اسناد معجول بوده و از من می خواسته اسناد مساله دار تا سال ۹۵ را امحا کنم.
قاضی اظهارداشت: شما ۱۷.۵ میلیون دلار ارز گرفته اید و ۴۳.۹۵ میلیون دلار واردات داشتید.
متهم ردیف اول پرونده گروه عظام پاسخ داد: مقداری مربوط به ارز دولتی و مقداری مربوط به انتقال است.
قاضی گفت: شما گفته اید ممکن است مدیران مرتکب تخلف و قاچاق شده باشند.
متهم گفت: خیر من نگفتم.
قاضی گفت: اظهارات خودتان است. امضا کرده اید.
متهم پاسخ داد: پس در آن دست برده اند.
قاضی گفت: آن اسناد و مدارک شماست که در آن دست می برید. در بازجویی بازپرس نمی توان دست برد.
قاضی گفت: شما در ادامه گفته اید حسین شیرزاد برای شرکت های ما رشوه پرداخت می کرده است.
متهم پاسخ داد: او هیچ وقت از رشوه اسم نمی برد و نمی گفت بابت رشوه است.
رییس دادگاه گفت: آیا شما با شرکتهای سازنده خودرو قرارداد می بستید؟
متهم گفت: اصلا. مگر می شود قرارداد ببندم.

قرارداد با مدیران ایران خودرو 
قاضی گفت: برعکس شده من باید توضیح دهم؟! شما با عباس ربیعی مدیر خدمات پس از فروش ساپکو قرارداد بستید، این قرارداد به نام همسرش زهره شکرچی به مبلغ ۵۰ میلیون تومان است که او هم ۲ میلیارد از جرائم شرکت های عظام را کسر می کند.
صلواتی افزود: با بهروز حسینی اسد رئیس آنالیز ایران خودرو هم  با نام دخترش قرارداد بستید. ۲۵ میلیون سال ۹۱ و ۵۰ میلیون سال ۹۵ گرفته است. همچنین با رئیس مهندسی ایران خودرو قرارداد بستید و ۱۰ تا ۱۲ میلیون در ۹۱ و ۹۲ و ۵۰ میلیون در ۹۵ دریافت کرده اند.
متهم گفت: ما سالی یک بار هم این ها را نمی بینیم.

نصیحت قاضی به متهم ردیف اول
قاضی خطاب به متهم گفت: از من به شما نصیحت دلت به هیچ کس خوش نباشد. این دل خوشی ها در این دادگاه سر سوزنی ارزش ندارد.

کشف سکه های هدیه گروه عظام به یکی از متهمان مربوط به گمرک
در ادامه جلسه دادگاه نماینده دادستان گفت: ارزش ریالی مجموع اتهامات حداقل ۷۶۶ میلیون و ۳۲۳ هزار و ۹۱۴ دلار است. ۱۰۰ سکه از یکی از متهمان مربوط به گمرک کشف شده که یک سوم آن مربوط به هدایای دوستان شما بوده است.
شاه محمدی ادامه داد: شما نزد بازپرس گفته اید من به ‌کارکنانم گفته ام تا می توانید از معافیت گمرکی استفاده کنید.
نماینده دادستان در ادامه خطاب به متهم ردیف اول پرونده اظهارداشت: شما از طریق ایادی خودتان دستورات تان را پیش می بردید شما درصدر بودید و دستورات را برای دیگران صادر می‌کردید.
وی اضافه کرد: شما از عواید این امور استفاده می کردید و این موضوع را هم در بازپرسی اعلام کردید البته که عواید شما چندین برابر بوده و شما به خوبی از آن مطلع هستید.
شاه‌محمدی خطاب به متهم گفت: آقای ایروانی شما می‌گویید ارز خارج نکردید و گفتید مگر ذهنم مشوش است که بالاترین قیمت را اعلام کنم؛ شما برای خروج ارز این کار را انجام می دادید. شما از سه منبع یعنی منابع خودتان، بانک مرکزی و ایران خودرو ارز دریافت می کردید.
نماینده دادستان ادامه داد : احتکار و فروش در بازار ثانویه هم در پرونده مشهود است.
وی در خصوص راههای قاچاق استفاده شده گفت: کم اظهاری در فروش و ارائه اسناد به گمرک با اسناد جعلی در پرونده وجود دارد.

کم اظهاری به گمرک برای پرداخت تعرفه گمرکی پایین تر
شاه‌محمدی با ارائه سندی خطاب به متهم گفت: شما قیمت اکسیژن سنسور را از رومانی با  ١٠ یورو و ۹۰ سنت به شرکت خودتان فروختید اما آنچه به ایران خودرو فروختید ۱۳ یورو و ۹۴ سنت بوده است و این به دلیل کم اظهاری در ارزش بوده تا تعرفه گمرکی هم کم تر بپردازید.
وی افزود :شما قطعه بنزین سوز به جای گاز سوز  وارد کردید و مدعی هستید که تعرفه آنها برابر و ۵ درصد است اما طبق استعلام های دادستانی و اقاریر آقای رفیع مشخص شده که این امکان وجود نداشته که ECU در خودروهای گازسوز استفاده شود همچنین تعرفه این کالا ۲۰ درصد بوده است.
متهم ایروانی در واکنش به سخنان نماینده دادستان گفت : تعرفه در ۲۰ سال گذشته ۲۵ درصد بوده است که شاه محمدی در واکنش به سخنان وی گفت:سند آن را به دادگاه ارائه می‌کنم.
در ادامه نماینده دادستان به ورود کالاهای چینی با نام شرکت سازه پویش (شرکت زیرمجموعه متهم) اشاره کرد و افزود: کالایی ساخت چین وارد کردید و گمرک آن را توقیف کرده است.
ایروانی در واکنش به سخنان نماینده دادستان گفت: من فنی نیستم در رابطه با رشوه و دزدی می گویم اما در این مورد از کسان دیگر بپرسید.

سوءاستفاده متهم از مصوبه دولت
نماینده دادستان در ادامه افزود: استفاده نابجا از معافیت قانون صادرات و واردات و سوء استفاده از مصوبه هیئت دولت باعث شد که متهم کالای بنزین سوز را به عنوان گازسوز ارائه دهد و تعرفه را هم ۵ درصد اعلام کند.

فعالیت‌های متهم منجر به ایجاد آلودگی هوا شده است
وی ادامه داد: واردات کالای بنزین سوز به جای گازسوز و فعالیت‌های متهم منجر به ایجاد آلودگی هوا شده است.
شاه محمدی ادامه داد: شما قرار بود مواد اولیه وارد کنید و یا حداکثر در داخل کشور مونتاژ کنید شما در حالی مدعی رونق تولید هستید که کالای چینی را به نام کالا شرکت خودتان وارد کردید
در ادامه ایروانی در واکنش به سخنان نماینده دادستان گفت :بزرگ‌ترین داخلی ساز در کشور هستم.
در این لحظه قاضی صلواتی خطاب به متهم با ارایه تذکری گفت: این برای بار دوم است که به شما می‌گویم نظم دادگاه را رعایت کنید.
متهم در واکنش به سخن قاضی گفت اگر خلاف کردم یک تا پنج هزار روز مرا به زندان ببرید.
قاضی دادگاه برای چندمین بار به متهم بار دیگر تذکر داد و گفت: نظم دادگاه را بهم نزنید.
نماینده دادستان در ادامه درباره دریافت ارز دولتی و ورود کالا به کشور و فروش آنها در بازار با قیمت بالاتر گفت: شما ECU را چند وارد کردید؟
متهم پاسخ داد: من چه می دانم چند وارد کردم.
نماینده دادستان ابتدا به اشتباه قیمت ECU را ٨ یورو اعلام کرد اما بعد ضمن پوزش گفت: این کالا را ۴٠ یورو وارد کردید و ۶٨ یورو به ایران خودرو فروختید همچنین اسنادی وجود دارد که آنها را در بازار فروخته اید.
متهم ایروانی با تمسخر گفت: در بازار ECU مصرف نمی شود اگر نمی دانید بدانید.
در این لحظه قاضی دادگاه خطاب به متهم گفت: چرا نظم دادگاه را بهم می زنید؛ با جوسازی نمی توانید کاری پیش ببرید؛ اجازه دهید نماینده دادستان نکات کیفرخواست را بیان کنند اگر توضیح داشتید بعد از ایشان می توانند بگویید.
نماینده دادستان در ادامه با اشاره به دریافت تسهیلات متهم از بانک مسکن افزود: در بانک مسکن اعتبارات اسنادی گرفتید در حالی که مصوبه بانک ١۵ روز بعد صادر شد و این اقدام ناشی از تبانی شما است.
وی ادامه داد: ۶٠۶ میلیون درهم امارات در زمان ریاست آقای شریفی در بانک مسکن دریافت کردید که آن را به شرکت خود در امارات بردید.
شاه محمدی اضافه کرد: در مصوبه منطقه ویژه سلفچگان قرار بود با ارائه سند برگ سبز گمرکی و بارنامه تسهیلات بگیرید اما شما خود را تولید کننده معرفی و بدون ارائه اسناد تسهیلات دریافت کردید.
نماینده دادستان اظهارداشت: درست است که تا قبل از ٩۶ ارز دولتی خودتان دریافت نکردید اما از ارز تخصیص یافته ایران خودرو استفاده می کردید.
متهم ردیف اول گفت: از ایران خودرو ارز را با قیمت آزاد می گرفتم.
متهم ایروانی ادامه داد: ما حتی ۴۵٠٠ تومان می گرفتیم و آنقدر قطعه سازان پیش وزیر رفتند و اعتراض کردند؛ حتی تا اوایل امسال ارز ١۴۵٠٠ می گرفتیم که بعد ٨۵٠٠ شد.
این متهم اضافه کرد: این پرونده مربوط به قاچاق است چرا درباره دریافت تسهیلات صحبت می شود؟
قاضی گفت: دادگاه موظف به رسیدگی در چارچوب کیفرخواست صادره است اما شما باید توضیح دهید که هزینه تامین قطعات از خارج را از کجا آورده اید؟
متهم گفت: هیچ ارز دولتی دریافت نکردم.
وی ادامه داد: هیچ خلافی در مجموعه من رخ نداده و تمام اینها جوسازی است.
نماینده دادستان گفت: شما عواید را پذیرفت و از ضابطین تشکر کرده آید.
متهم گفت: من از ضابطین برای اینکه خلاف های مجموعه مرا به من نشان دادند تشکر کردم.
قاضی گفت: پس نقش شما در این مجموعه چه بوده است؛ شما در صحبت‌های خود می‌گوید که هیچ نقشی در گمرک نداشته اید و درباره موضوعات دیگر خبری ندارید؛ شما چه کاری در شرکت انجام می‌دادید؟
متهم ایروانی گفت: در ایران خودرو بنده تنها عضو مجمع بودم و درباره موضوعاتی که در مجمع مطرح می‌شد صحبت می‌کردم.
نماینده دادستان اظهارداشت: اقرار آقای اهری و دیگر افراد نشان دهنده این موضوع است که ارسال پیش فاکتور با تایید شما و توسط شرکت خودتان انجام می‌شده است.
متهم پاسخ داد: هیچ فردی با ارز آزاد کالا وارد نمی کند و آن را به قیمت کمتر بفروشد.
نماینده دادستان گفت: شما ارز را از ایران خودرو دریافت کرده بودید.

متهم: ایران خودرو ارز دولتی نمی گیرد
متهم ایروانی پاسخ داد: ایران خودرو ارز دولتی ندارد و ارز را از صرافی ها می خرد و به مجموعه ها می دهد.
نماینده دادستان افزود: اقرار متهمان و ضابطان هم همگی اشتباه است؟ یک تخفیف در چین به میزان ۱۴ درصد به شما داده شد که آن را هم دریافت کرده اما کالایی وارد نکرده اید.
متهم ایروانی گفت: اگر یک دلار خارج از کشور داشته باشم، همه را به دولت تقدیم می کنم و دولت بیاید و آنها را مصادره  کند و من را اعدام کنید.
وی ادامه داد: عظام در حال توسعه است؛ یک زمین ۲۴ هزار متری در رشت داریم؛ زحمتی که من برای کشور کشیده‌ام کسی نکشیده و پول در همین مملکت وجود دارد.
متهم ردیف اول پرونده گروه عظام اضافه کرد: شاید بچه‌ها و کارمندان من کارهایی انجام داده‌اند که می توانید آنها را مواخذه کنید.
نماینده دادستان گفت: یک شرکت در چین و یکی در آلمان دارید و با یک شرکت در کشور امارات کار کرده اید و مبلغ را از ایران خودرو دریافت و به آن شرکت حواله می کردید و ٢ درصد کارمزد توسط شما دریافت می شد.
متهم ایروانی گفت: این اقدامات در دوره تحریم ها انجام شده است.
نماینده دادستان با اشاره به فروش قطعات وارداتی بی‌کیفیت گفت: آقای مرتضی مرتضوی کار شما را انجام می‌داد و قطعات بی‌کیفیت وارد شده وارد خودروها می‌شد و به مردم ضرر می زدید.
شاه محمدی افزود: شما در هر جایی برای خود عامل داشتید عامل شما در بالا دستی ایران خودرو آقای مرتضوی در پایین‌دست آقای رفیعی بود.
وی ادامه داد: شما با همکاری آقای رفیعی فلاح و یک شخص دیگر به منظور صدور تاییدیه کیفی اقدام به ارتشاء می‌کردید.
متهم ایروانی گفت: گروه عظام بهترین کیفیت را داشته و با قطعات با کیفیت شرکت‌های خارجی همکاری کرده است و همین الان هم خط  EUC گروه عظام  بهترین است.
نماینده داستان با اشاره به فروش در بازار ثانویه گفت: ۱۵ تا ۲۰ درصد مجموعه قطعات وارداتی در بازار فروش ثانویه با قیمتی که خودتان می خواستید فروخته می‌شدند. 
وی ادامه داد: تعیین قیمت در بازار ثانویه توسط شخص شما انجام می شده است.
شاه محمدی با اشاره به جعل اسناد افزود: شما اتهامات را کتمان می کنید اما اسناد آن موجود است؛ گواهی مبدایی که قطعه کالا به ایران خودرو ارسال شده نشان می‌دهد که به گمرک درباره قطعات گازسوز و بنزینی سوز  اشتباه گفته اید. 
نماینده دادستان ادامه داد: شما مدعی هستید که همه چیز توسط ترخیص کاران صورت گرفته است وبر اساس اقرار آقای خاتمی پور شما به آنها گفته بودید که تمام اسناد را امحا کند اما او این کار را انجام نداده است.
متهم ایروانی گفت: هر فردی که با این آقا قرارداد امضا کرده باید جوابگو باشد.
نماینده دادستان گفت. همه گفتند چه اقدامات با اظهارات شما انجام می شده است.
شاه محمدی افزود: اقرار متهمان نزد ضابطین و بازپرس و مراجع انتطامی حاکی از این است که مطابق با دستورات شما اقدامات مجرمانه جعل و قاچاق صورت گرفته است. 
قاصی خطاب به متهم ایروانی گفت: شما به متهم خاتمی پور گفتید که خودش را گم و گور کند؛ چند روز گوشی را خاموش کند. شما در جلسه دادگاه و از ابتدای جلسه هم متهمان را تهدید و به آنها تلقین کردید. 
قاصی صلواتی ختم جلسه امروز را اعلام کرد و ادامه رسیدگی به پرونده را به صبح فردا (یکشنبه) موکول کرد.​

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.