استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه بشر فقط در سایه حکومت دین رشد می کند، گفت: بر خلاف کسانی که می گویند، در اسلام موضوع حکومت مطرح نشده، این دین الهی به این مساله توجه ویژه ای داشته است.

به گزارش جماران؛ آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی حکومت اسلامی تحقق پیدا کرد، گفت: منتظر واقعی کسی است که درانتظار حکومت جهانی اسلام باشد.

وی جمعه شب در پنجمین همایش حماسه صبر با موضوع سوگواره شعر امام حسن مجتبی (ع) در سالن اجتماعات مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) قم اظهار داشت: اگر می خواهیم به مقوله امامت معرفت و شناخت داشته باشیم، این مهمترین مساله ای است که باید به آن توجه داشته باشیم.

وی بیان داشت: تردید نکنید که نظام اسلامی مورد نظر اهل بیت(ع) است، کاری به افراد و اشخاص و خطاها نیست.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)‌ با بیان اینکه یک انسان مسلمان باید بزرگترین ظلم صورت گرفته به اهل بیت(ع) و قرآن پس از پیامبر اکرم (ص)‌را بداند، یادآور شد: دشمنان بعد از رحلت پیامبر نگذاشتند این حجج الهی حکومت بر مردم را بر عهده بگیرند، و تا قیامت بشر را گرفتار کشمکش‌ها، نزاع‌ها، فسادها و بی بند و باریها کردند.

وی تصریح کرد: حکومت یک موضوع سیاسی نیست، بلکه معرفتی، عرفانی و معنوی است.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه بشر فقط در سایه حکومت دین رشد می کند، گفت: بر خلاف کسانی که می گویند، در اسلام موضوع حکومت مطرح نشده، این دین الهی به این مساله توجه ویژه ای داشته است.

آیت الله فاضل لنکرانی تصریح کرد: یک محقق و پژوهشگر اگر یکایک کلمههای امامان معصوم را بررسی کند، گلایه این بزرگواران از مردم این بوده که چرا جلوی این موهبت الهی را گرفتید و حکومت را غصب کردید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شخصیت والای امام حسن مجتبی (ع) بیان کرد: آن بزرگوار شخصیتی بود که درخانه مظلوم واقع شد و توسط همسرش مسموم و به شهادت رسید، و همان کسانی که به او اقتدا کردند سجاده را از زیر پایش کشیدند.

وی گفت: امام دوم شیعیان نخستین کسی است که تجلی دو نور نبوت و امامت است، و دو بحر نبوت و امامت در وجودش جریان داشت، از این رو باید به او معرفت کامل پیدا کنیم.

در این آیین که به مناسبت هفتم صفر سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) ترتیب یافته بود، چند تن از شاعران آیینی صاحب نام کشور سروده‌های حزن انگیز خود در مظلومیت آن امام همام را قرائت کردند.

امام حسن مجتبی (ع) فرزند امام علی بن ابیطالب (ع) و حضرت فاطمه (س) در شب نیمه ماه مبارک رمضان، سال سوم هجرت در شهر مدینه دیده به جهان گشود، ایشان در ۳۷ سالگی به مقام امامت رسید، برای شهادت این امام همام ۲ روایت وجود دارد که برخی منابع شهادت ایشان را در ۲۸ صفر و برخی نیز هفتم صفر سال ۵۰ هجری قمری ذکر کرده اند. آن حضرت در 

۴۷ سالگی به شهادت رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.