مسئول امور بین الملل ستاد تبلیغات جنگ تحمیلی رجایی با بیان اینکه صدام چهره منفی از ایران ترسیم کرده بود، ادامه داد: صدام می گفت ایران از سوریه و کره کمک می گیرد سوریه ٣ هزار آدم فرستاد و پیروزی های حصر آبادان کار سوری هاست!

به گزارش جماران؛ مسئول امور بین الملل ستاد تبلیغات جنگ تحمیلی صدام را معاویه زمان دانست و گفت: همانطور که معاویه سعی در تحریف و منفی سازی سه امام معصوم و شیعیان را داشت، صدام هم از رهبر و مردم ایران منفی سازی می کرد و طوری دیگری جمهوری اسلامی ایران را در دنیا نشان می داد.

غلامعلی رجایی روز شنبه در نشست خاکریزها و خودکارهای خونین با محوریت اطلاع رسانی در دفاع مقدس افزود: می پذیریم کشور غافلگیر شد؛ در آن زمان دو روزنامه اطلاعات و کیهان، دو شبکه یک و دو و یک خبرگزاری پارس داشتیم که در ٥٩ به خبرگزاری جمهوری اسلامی تغییر نام یافت.

وی اضافه کرد: ارتش رو در روی جنگ بود اگر خبری می شد باید خبرجنگ از ارتش بیرون می آمد. اما آن ارتش نمی توانست در مقابل صدام بایستد.

مسئول امور بین الملل ستاد تبلیغات جنگ با بیان اینکه شورای عالی دفاع، تبلیغات و یک منشی دارد، گفت: منشی شورای عالی دفاع در روزهای آغازین جنگ چیزهایی می نوشت که نوشته های خودش را هم نمی توانست بخواند؛ از آقای رجایی چیزی یادش نبود. اما از آن طرف دشمن کاملا مجهز و می داند چه کند.

مشاور مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی با گریزی به واقعه عاشورا، اظهار داشت: می گویند شیعیان امام حسین (ع)   را کشتند و این جعل تاریخی است. اینها شیعیان سیاسی هستند که به اینها بگو برو جنگ، می گویند ما نمی رویم خودت برو. معاویه جمعی از آنها را به مداین برد و جای آنها حامیان أموی گذاشت.

وی اضافه کرد: باید بدانیم مقابل چه کسی ایستاده ایم هنوز به اعتقاد من صدام شناخته نشده است.

رجایی گفت: دو سال آخر جنگ، مسئول تبلیغات قرارگاه خاتم بودم، بازجویی فرهنگی می کردم می پرسیدم آن طرف خاکریز چه می گذرد. ٥ نسخه از پاسخ ها را به مسوولان عالی وقت ارائه می کردم. برای شیعیان آنجا درخواست پناهندگی می فرستادیم و بعد می گفتیم چرا پناهنده نمی شوید آنها گفتند بخشنامه کردند کسی حق ندارد به نامه هایی که از طریق هواپیما پخش می شود دست بزند یک نَفَر جمع می کرد اگر هر کسی دست بزند مجرم است؛ یا اینکه می گویند زنی پیش صدام رفت و گفت یک پسرم شهید شد پسر دوم نمی رود اگر اشکالی ندارد دخترم مایل است برود جبهه که صدام به او گفت نه نفرست اسیر می شود سپاه دخترت را اسیر می کند و با خود به تهران می برد!

عضو ستاد تبلیغات جنگ در ادامه با انتقاد از برخی فیلم های ساخته شده با محتوای دفاع مقدس، گفت: فیلم می ساختند یک ایرانی پشت تیربار کلی عراقی را می کشت طوری که داد امام هم در می آمد.

وی افزود: استدلال صدام این است اینها (ایرانی ها) قبل از ٢٨ سپتامبر به ما حمله کردند ما داریم از خود دفاع می کنیم که امام راحل(ره) گفت الان آنها در خاک ما هستند و این یعنی آنها متجاوز هستند.

رجایی با بیان اینکه صدام چهره منفی از ایران ترسیم کرده بود، ادامه داد: صدام می گفت ایران از سوریه و کره کمک می گیرد سوریه ٣ هزار آدم فرستاد و پیروزی های حصر آبادان کار سوری هاست!

به گفته رجایی، با انجام عملیات فتح المبین در دزفول ١٩ هزار اسیر عراقی تخلیه می کردند بعد صدام می گفت ما در عمق ایران پیشروی می کنیم. برای اینکه این منفی سازی های صدام را خنثی کنیم هر جا را که آزاد می کردیم صادق آهنگران را می بردیم بخواند.

مشاور مرحوم هاشمی رفسنجانی از تشکیل دیرهنگام ستاد تبلیغات جنگ هم انتقاد کرد و گفت: در آن زمان آدم به درد بخور نظامی که بتواند جنگ را طراحی کند نداشتیم؛ ستاد تبلیغات جنگ ما هم  ۶۰/۲/۲۶  تشکیل شد. روابط عمومی سپاه در حد برگزاری مراسم بود نه بیشتر. اما عراق کاملا آماده و محورهایش مشخص است. صدام از ما تصویری ساخت که امریکایی هستیم در حالی که با هدف مقابله با امریکا انقلاب کردیم و این همه یعنی صدام معاویه زمان خود بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.