رئیس شورای عالی استان ها در پاسخ به اینکه مدیران قبلی شهرداری تهران رقم بدهی را ۱۶ میلیارد تومان اعلام می کنند، آیا شما در این خصوص آماده هستید که مناظره‌ای داشته باشید؟ گفت: من با مناظره در این خصوص موافق هستم و آمادگی دارم که در خصوص این موضوعات در هر جای عمومی که اعلام کردند، حضور یابم.

به گزارش جماران؛ رئیس شورای عالی استان ها اعلام آمادگی کرد تا در خصوص بدهکاری‌های شهرداری تهران در هر مکان عمومی که پیشنهاد می شود، حاضر شده و وارد مناظره شود.

مرتضی الویری روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری بیست و دومین اجلاس عمومی شورای عالی استان ها در محل مجلس قدیم در جمع خبرنگاران در خصوص انتشار یافتن نامه محرمانه شهرداری تهران در مورد بدهکاریهای دوره قبل افزود: بحث بدهی شهرداری در زمان افشانی و همین طور دوره نجفی گزارش داده شده بود که ۵۲ میلیارد تومان بدهی وجود دارد.

وی ادامه داد: گزارش کامل در دوره افشانی بود و عدد هم درست بود اما اگر این عدد زیاد شده است به این دلیل است که مواردی در آن خوب روشن نشده بود و علت دیگر تاثیر سود بانکی روی این عدد بود.

الویری در پاسخ به اینکه مدیران قبلی شهرداری تهران رقم بدهی را ۱۶ میلیارد تومان اعلام می کنند، آیا شما در این خصوص آماده هستید که مناظره‌ای داشته باشید؟ گفت: من با مناظره در این خصوص موافق هستم و آمادگی دارم که در خصوص این موضوعات در هر جای عمومی که اعلام کردند، حضور یابم.

الویری در خصوص برگزاری بیست و دومین اجلاس عمومی شورای عالی استان ها نیز گفت: در این جلسه دستور اصلی ارائه بررسی بازنگری قانون شوراها که مصوب سال ۱۳۷۵ بود که در آن زمان شتاب زده بود به دلیل اینکه اولین تجربه در این خصوص بود بنابراین ایجاب می کند که این موضوع بازنگری شود.

وی ادامه داد :مبحث بعدی فوریت تصویب مدیریت پسماند است که می‌دانیم پسماند موضوع بسیار مهمی است از چند زمینه بسیار مهم است یکی مدیریت آن است که دستگاه‌های مختلف مانند محیط زیست و شهرداری ها در آن دخالت دارند موضوع دیگر تولید پسماند است که شرکت‌هایی در تولید زباله سهیم هستند مانند وزارت بهداشت در تولید زباله های بیمارستانی و همچنین تولید پسماندهای صنعتی که توسط نهادها و و دستگاه های صنعتی تولید می‌شود.

الویری با اشاره به این که مشکل اساسی ما در مبحث پسماند این است که دو برابر و نیم متوسط جهانی تولید زباله داریم گفت: عدم تفکیک را هم در این خصوص داریم اما تفکیک نشدن زباله تر و خشک مشکل چندانی ندارد اما زمانی که با پسماندهای بیمارستانی و الکترونیکی مخلوط می شوند خطرزا می شوند بنابراین این موضوع طرحی در کمیسیون ذیربط ارائه و آماده شد که با یک فوریت هم امروز رای آورد.

 رئیس شورای عالی استان ها در خصوص استفاده از ظرفیت کامل شورا ها نیز گفت: یکی از تلاش های ما در این دوره طرح مدیریت یکپارچه شهری بود که به مجلس رفت اما ۵ رای کم آورد مجدداً در این زمینه تلاش می‌کنیم.

الویری در مورد مباحث مربوط به نظارت شوراها گفت: کار نظارتی داشتن بر اساس کارشناسی و بخش بخش باید انجام شود و شهرداری ها و شوراها در بحث نظارت مهم هستند اما کار مهمی که در این خصوص از دو سال قبل شروع شده است مباحث مربوط به شفافیت است که به طور جدی آن را تعقیب می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه ارائه گزارشهای درست در فضای غیر شفاف و نامناسب اگر انجام شود تاثیر گذار نخواهد بود، گفت: مبحث شفاف‌سازی در شورای عالی استان ها و مجلس انجام شده و کارهای خوبی نیز در مورد شفافیت صورت گرفته است. در این مورد جلسه خوبی را به اتفاق شورای شهر تهران و همچنین متولیان شفافیت مجلس برگزار کردیم که در آن تبادل نظر هایی نیز انجام شد.

الویری ادامه داد: اگر شفافیت انجام شود و نتایج آن در اختیار مردم قرار گیرد راه ها هموار می شود و بسیاری از مشکلات حل می‌شود اما ما اکنون در این خصوص در میانه راه هستیم در مجموع این حرکت، حرکت سالمی است و می‌تواند بسیار اثر گذار باشد .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.