​رئیس فراکسیون امید با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهوری مبنی بر اینکه «برای منافع ملی و رفع مشکلات مردم در هر ملاقاتی که لازم است، حضور می یابم» گفت: با توجه به منافع ملی، هر اقدامی که بتواند منافع ملی را ایجاب کند انجام خواهیم داد و ظرفیت بالایی در نظام و انقلاب و مسئولین وجود دارد که دراین مسیر گام بردارند و سخنان رئیس جمهوری همان راهبرد کلی نظام است.

به گزارش جماران؛ محمدرضا عارف در حاشیه شانزدهمین کنفرانس بین المللی انجمن رمز ایران در دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد  در جمع خبرنگاران گفت: چقدر می توان به رئیس جمهوری که توافق بین المللی را زیر پا می گذارد اعتماد کرد؟ و این سوالی است که نخبگان دنیا باید به آن جواب بدهند که آیا آقای ترامپ قابل اعتماد است که رئیس جمهوری ایران بخواهد پای میز مذاکره با او بنشیند؟ و اگر نشست، چه تضمینی وجود دارد که تفاهم ایجاد شده را زیر پا نگذارد؟ 

وی در پاسخ به سوالی در باره نظر رئیس جمهوری مبنی بر اینکه "برای منافع ملی و رفع مشکلات مردم در هر ملاقاتی که لازم است، حضور می یابم" افزود: البته این راهبرد کلّی نظام ما بوده است و انقلاب ما نیز شعار محوری استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بوده و استقال مهم ترین راهبرد نظام ماست. 

رئیس فراکسیون امید ادامه داد: با توجه به منافع ملی، هر اقدامی که بتواند منافع ملی را ایجاب کند انجام خواهیم داد و ظرفیت بالایی در نظام و انقلاب و مسئولین وجود دارد که دراین مسیر گام بردارند و سخنان  رئیس جمهوری همان راهبرد کلی نظام بود که همیشه مّد نظر بوده که اهل گفت و گو و تعامل هستیم ولی دنیا هم می داند ما ذره ای از خواسته های مشروع خود کوتاه نخواهیم آمد و مهم ترین مسئله حفظ منافع ملی است که در آن مسیر جلو می رویم. 

عارف گفت: مردم ایران مسیر انقلاب را در طول چهل سال آن دیده اند و همچنین مسیر تعامل مسئولان را نیز با دنیا مشاهده کرده اند و در حالی که اهل گفت و گو و تعامل با جهان هستیم ولی از منافع خود کوتاه نخواهیم آمد و اگر مذاکره و تعاملی باشد قطعا در این مسیر خواهد بود. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1247271
  • منبع: امیدنامه
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.