شرط ما برای سفر به فرانسه این بود که هیچ ملاقات و برخوردی با طرف آمریکایی وجود نداشته باشد

به گزارش جماران؛ معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: اجازه نمی‌دهیم آمریکایی‌ها از مذاکراتمان با اروپایی‌ها سوءاستفاده کنند.

سیدعباس عراقچی چهارشنبه شب در گفت‌وگوی زنده با بخش خبری ۲۱ شبکه اول سیما در ارتباط با فضاسازی‌های مطرح شده از سوی برخی از رسانه‌ها و کشورها مبنی بر دیدار روحانی و ترامپ در آینده‌ای نزدیک و اظهارات رئیس‌جمهور فرانسه در این زمینه گفت: مساله کاملا روشن است. ما در حال مذاکره با اروپا هستیم و خواسته‌های ما از آنها روشن است. ما مذاکره‌ای با آمریکا نداریم و در این ارتباط به صورت صریح و روشن اعلام موضع کرده‌ایم.

عراقچی با بیان اینکه هیچ کشوری در فشار حداکثری تن به مذاکره نمی‌دهد، ادامه داد: موضع ما در ارتباط با این موضوع روشن است و ما اعلام کرده‌ایم که اگر بخواهد مذاکره‌ای صورت بگیرد باید آنها (آمریکایی‌ها) تحریم‌ها علیه ایران را بردارند و به برجام بازگردند و در این صورت شاید مثل قبل در جریان کمیسیون مشترک برجام و مذاکرات ایران با گروه ۱+۵ با آنها رایزنی و گفت‌وگویی داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه مذاکره‌ای بین ایران و آمریکا صورت نمی‌گیرد، تصریح کرد: حتی هنگامی که از سوی فرانسه از آقای ظریف دعوت شد که در حاشیه اجلاس گروه ۷ به فرانسه برود و با مقامات این کشور و برخی از اعضای این گروه دیدار و رایزنی کند شرط ما این بود که هیچ مذاکره و ملاقاتی با طرف آمریکایی ولو به صورت شانسی و تصادفی وجود نداشته باشد و در مورد محل اقامت ما به نحوی برنامه‌ریزی شود که هیچ برخوردی ولو شانسی و تصادفی با آمریکایی‌ها نداشته باشیم.

این دیپلمات ارشد کشورمان با تاکید بر اینکه مذاکرات ایران با اروپایی‌ها در جریان است و هدف از این مذاکرات و مطالبات ایران در این زمینه مشخص است، ادامه داد: ما اجازه نمی‌دهیم که آمریکایی‌ها از مذاکرات ما با اروپایی‌ها در جهت خواسته‌های خودشان سوءاستفاده کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.