نخست وزیر لبنان خواستار حمایت اتحادیه اروپا برای برقراری آرامش در لبنان شد و بر ضرورت جلوگیری از نقض قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت توسط رژیم صهیوینستی تأکید کرد.

به گزارش جماران؛ نخست وزیر لبنان سه شنبه شب درتماس تلفنی با "فدریکا موگرینی" مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار حمایت این اتحادیه در مقابله با نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل توسط رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی لبنان( NNA) سعد الحریری خواستار حمایت اتحادیه اروپا برای برقراری آرامش در لبنان شد و بر ضرورت جلوگیری از نقض قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت توسط رژیم صهیوینستی تأکید کرد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در ۱۱ اوت ۲۰۰۶ (۲۰ مرداد ۱۳۸۵) به اتفاق آرا قطعنامه ای را برای پایان جنگ ۳۳ روزه میان حزب الله و رژیم صهیونیستی تصویب کرد که به قطعنامه ۱۷۰۱ شهرت یافت.

براساس این قطعنامه ارتش رژیم صهیونیستی باید از جنوب لبنان عقب نشینی می کرد و همزمان، ارتش لبنان و نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد موسوم به "یونیفیل" در این منطقه مستقر می شدند.

ساعاتی پیش نیز سرلشکر "محمود الاسمر" دبیرکل شورای عالی دفاع لبنان در بیانیه ای بر حق لبنان در دفاع از خود در برابر تجاوزهای رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

الحریری که در جلسه شورای عالی دفاع لبنان حضور داشت اعلام کرد، وزارت امورخارجه لبنان در اعتراض به تجاوز صهیونیست ها، به شورای امنیت شکایت کرده است.

الحریری و "میشل عون" رئیس جمهوری و "جبران باسیل" وزیرامور خارجه لبنان پیش از این، حمله پهپادی اسرائیل به حومه جنوبی بیروت را محکوم کرده بودند.

دو پهپاد متجاوز رژیم صهیونیستی بامداد یکشنبه با نقض حریم هوایی لبنان در حومه جنوبی بیروت سقوط کردند.

براساس گزارش منابع لبنانی، پهپاد نخست هیچگونه خسارتی به همراه نداشت، اما پهپاد دوم که مجهز به بمب بود هنگام سقوط منفجر و خساراتی به جا گذاشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.