وزیر امور خارجه انگلیس گفت: کشتیرانی و آزادی آن به ویژه در تنگه هرمز برای ما مطلقا اهمیت دارد. همه باید به قوانین بین‌المللی پایبند بمانند چرا که امری جهانی است.

به گزارش جماران؛ وزیر امور خارجه انگلیس در کنفرانسی خبری با همتای آمریکایی خود اعلام کرد که انگلیس خواهان امنیت کشتیرانی در خلیج فارس است و در برجام باقی خواهد ماند.

دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس روز چهارشنبه در کنفرانس خبری مشترکی با مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در واشنگتن، گفت: در مورد برجام ما همچنان می‌خواهیم که این توافق عملی شود و تا جایی که بتوانیم در  جهت اجرای آن حرکت می‌کنیم. ما مایلیم که همچنان در برجام باقی بمانیم اما امنیت کشتیرانی در منطقه یک اصل مسلم برای ماست.

وی تاکید کرد: کشتیرانی و آزادی آن به ویژه در تنگه هرمز برای ما مطلقا اهمیت دارد. همه باید به قوانین بین‌المللی پایبند بمانند چرا که امری جهانی است.

همچنین مایک پمپئو در واکنش به پیوستن لندن به ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس، گفت: از انگلیس برای کمک به حمایت از آزادی و امنیت کشتیرانی در خلیج فارس متشکریم.

وی همچنین با تقدیر از تلاش‌های انگلیس برای مقابله با آنچه که "فعالیت‌های ایران در یمن" خوانده شد، در اظهاراتی واهی و نخ‌نما ادعا کرد: ما با کمک انگلیس می‌توانیم با جمهوری اسلامی ایران و اقدامات مخربش مقابله کنیم.

به گزارش جماران، مقامات آمریکایی به تازگی اعلام کرده‌اند که قصد دارند برای به اصطلاح "محافظت از دریانوردی آزاد در خلیج فارس" یک ائتلاف نظامی در این منطقه با مشارکت کشورهای سراسر جهان ایجاد کنند.

پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرده است که به بیش از 60 کشور برای شرکت در ائتلاف دریایی ایالات متحده در خلیج فارس، دعوت‌نامه ارسال کرده است. واشنگتن در حالی از این طرح خود خبر داده است که ادعا می‌کند ایران در چند حادثه اخیر برای کشتی‌ها در خلیج فارس دست داشته است.

آلمان تاکنون چندین بار اعلام کرده که به منظور جلوگیری از تشدید تنش‌ها در ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس شرکت نخواهد کرد اما انگلیس نسبت به پیوستن به این ائتلاف اعلام آمادگی کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.