روزنامه الاخبار به دو سند دست یافته که نشان می‌دهند نخست‌وزیر جدید انگلیس با ماندن بشار اسد در قدرت مشکلی ندارد و از ایرانی‌ها خوشش می‌آید.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس

به گزارش جماران، روزنامه الاخبار به دو سند شامل ارزیابی‌های عربستان و اردن از بوریس جانسون، نخست‌وزیر جدید انگلیس و نشست وی با وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس پرداخت. این ارزیابی دیپلماسی عربی از جانسون به سال ۲۰۱۶ برمی‌گردد اما به مراحل حضور وی در پست‌های شهردار لندن و وزارت خارجه می‌پردازد.

عادل الجبیر، وزیر خارجه وقت عربستان نتایج منفی را از مواضع جانسون در نشستی که در مقر اقامت نماینده دائم انگلیس در نیویورک برگزار شد به محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان مخابره کرد. براساس ارزیابی‌های الجبیر جانسون مواضع کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در قبال ایران را نادیده می‌گیرد و در اینکه این پرونده مشکل اصلی در خاورمیانه باشد شک دارد و در عین حال به واسطه فیلم‌های ایرانی که می‌بیند از مردم ایران خوشش می‌آید.

براساس ارزیابی‌های عربستان و اردن، نخست‌وزیر جدید انگلیس با ماندن بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در قدرت و مداخله روسیه در سوریه نیز مشکلی ندارد. براساس این ارزیابی‌ها، جانسون توجهی به نزاع اعراب و اسرائیل ندارد و تنها به گوش دادن اکتفا می‌کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.