روزنامه دیلی پست به نقل از یک مسئول در سفارت قطر در واشنگتن اعلام کرد که شیخ تمیم بن حمد تلاش دارد مقدمات انجام مذاکره میان ایران و آمریکا را فراهم کند.

به گزارش جماران؛ یک روزنامه عربی اعلام کرد که دوحه برای میانجیگری بین ایران و آمریکا تلاش می کند و یکی از محورهای سفر اخیر امیر قطر به واشنگتن همین مساله بوده است.

روزنامه العرب چاپ لندن اعلام کرد که کشور قطر هرچند با تاخیر به دنبال میانجیگری میان تهران و واشنگتن است و برخی ها معتقدند که سفر تمیم بن حمد، امیر قطر به واشنگتن و دیدار با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در همین راستا است.

براساس این گزارش روزنامه دیلی پست نیز به نقل از یک مسئول در سفارت قطر در واشنگتن اعلام کرد که شیخ تمیم بن حمد تلاش دارد مقدمات انجام مذاکره میان ایران و آمریکا را فراهم کند.

از سوی دیگر شیخ جاسم بن منصور آل ثانی، وابسته رسانه ای سفارت قطر در واشنگتن گفت که پیشنهاد انجام وساطت مستقل میان تهران و واشنگتن را دادیم اما کاخ سفید در رابطه با انجام مذاکره با ایران در آینده نزدیک شک دارد.

به گزارش جماران، تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر اخیرا سفری به واشنگتن داشته است و با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار و گفت وگو کرد.

تلاش‌ها برای میانجی‌گری در حالی است که مسئولان کشورمان بارها تاکید کرده‌اند که ایران با شرایط فعلی و تحت فشار مذاکره نخواهد کرد. حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان چهارشنبه - ۲ مرداد - در جلسه هیات دولت گفت: «تا زمانی که مسئولیت اجرایی کشور را بر عهده دارم، برای انجام مذاکره عادلانه، قانونی و عزتمندانه کاملاً آمادگی داریم تا مشکلات را حل و فصل کنیم اما حاضر نیستیم به اسم مذاکره کنار میز تسلیم بنشینیم.»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.