سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما از تلاش های متحدانمان برای آزادی ناوبری استقبال می کنیم.

به گزارش جماران؛ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: این کشور از تلاش متحدان خود همچون اروپایی ها برای تامین آزادی کشتیرانی در آب های بین المللی استقبال می کند.

مورگان اورتاگس روز پنجشنبه در نشست خبری خود این مطلب را در پاسخ به این سوال مطرح کرد که آیا آمریکا از طرح مشترک انگلیس و فرانسه برای تشکیل ائتلاف دریایی در محافظت از نفتکش ها حمایت می کند.

وی افزود: ما متحدان و شرکای خوبی در اروپا داریم؛ وزیر خارجه به بوریس جانسون نخست وزیر جدید انگلیس تبریک گفت و ساعتی پیش با وزیر خارجه جدید انگلیس هم گفت و گو کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: ما از تلاش های متحدانمان برای آزادی ناوبری استقبال می کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که مردم افغانستان از آخرین اظهار نظر ترامپ بسیار ناراحت و از پایان یافتن جنگ بسیار ناامید شدند، گفت: من باید به یاد مردم افغان آورم که ده ها هزار نفر از آمریکایی ها، متحدان ناتو و اروپایی ها جان خود را از دست دادند تا مردم افغان حق تعیین سرنوشت خود را در دست گیرند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: نه تنها تعداد زیادی جان از دست رفت بلکه میلیاردها دلار در آنجا هزینه شد. از این رو، مردم افغانستان باید بدانند که برای حدود 20 سال آمریکایی ها جان خود را از دست دادند و پول مالیات درآمدهایی که به سختی به دست آوردند را هزینه کردند تا ببینند که مردم افغان فرصتی برای تعیین آینده خود دارند.

اورتاگس ادامه داد: این تعهد کمی نیست. این تعهد وسیع و گسترده ای است که مردم آمریکا پذیرفته اند.

وی همچنین درباره سفر عمران خان نخست وزیر پاکستان به اظهارات وی مبنی بر درخواست از طالبان برای مذاکره با دولت افغانستان اشاره کرد و گفت که این گام مهمی است و به نظر می رسد این سفر وی، موفقیت آمیز بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.