اسپر پیش تر به عنوان لابی گر برای شرکت اسلحه‌سازی «ریتون» کار می‌کرد. ریتون سومین مقاطعه‌کار تسلیحاتی در آمریکاست.

به گزارش جماران؛ مجلس سنای آمریکا صلاحیت «مارک اسپر» را برای تصدی وزارت دفاع این کشور تایید کرد.

به گزارش سه‌شنبه خبرگزاری رویترز، «جیمز متیس» دسامبر سال گذشته میلادی به دلیل اختلاف با "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا از ریاست پنتاگون کناره‌گیری کرد و این وزارتخانه از آن هنگام تحت سرپرستی «پاتریک شاناهان» و سپس اسپر اداره می‌شد.

«الیزابت وارن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ میلادی آمریکا تنها عضو کمیته نیروهای مسلح سنا بود که به اسپر ۵۵ ساله رأی منفی داد.

اسپر پیش تر به عنوان لابی گر برای شرکت اسلحه‌سازی «ریتون» کار می‌کرد. ریتون سومین مقاطعه‌کار تسلیحاتی در آمریکاست.

وی پیش از آنکه کارش را برای شرکت ریتون آغاز کند در دوره ریاست جمهوری جورج بوش به پنتاگون پیوست و همچنین مشاور کنگره بود.

ترامپ قبل از اسپر، شاناهان را برای ریاست پنتاگون درنظر گرفته بود. شاناهان متهم بود که رفتار خشونت‌آمیزی با خانواده‌اش داشته است. از این رو، انتشار اخباری در این باره باعث شد تا وی از نامزدی برای تصدی ریاست پنتاگون کناره‌گیری کند.

اسپر روز سه‌شنبه ۲۵ تیرماه در جلسه استماع در سنا، گفت که آمریکا باید راهکارهای دیپلماتیک برای اختلافات خود با ایران را دنبال و از جنگ دوری کند.

وی در کمیته نیروهای مسلح سنا افزود: ما با ایران جنگ نمی‌خواهیم و باید کانال دیپلماسی با تهران باز باشد.

اسپر همچنین کمتر از یک ماه پیش در بروکسل پایتخت بلژیک گفته بود: به دنبال درگیری مسلحانه با ایران نیستیم ولی آماده‌ایم تا از نیروهای آمریکایی و منافعمان در منطقه دفاع کنیم. هیچ کس نباید خویشتنداری واشنگتن را به حساب ضعف بگذارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.