پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

اسپر، وزیر دفاع موقت آمریکا:

باید به کانال دیپلماسی با ایران برگردیم

وی که روز دوشنبه از طرف «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا نامزد احراز ریاست وزارت دفاع شد، در کمیته خدمات مسلح سنا افزود: ما با ایران جنگ نمی خواهیم و باید کانال دیپلماسی با تهران باز باشد.

به گزارش جماران؛ «مارک اسپر» نامزد رئیس جمهوری آمریکا برای ریاست وزارت دفاع ( پنتاگون ) ، روز سه شنبه در جلسه استماع در سنا گفت که آمریکا باید راهکارهای دیپلماتیک برای اختلافات خود با ایران را دنبال و از جنگ دوری کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از واشنگتن، وی که روز دوشنبه از طرف «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا نامزد احراز این پست شد، در کمیته خدمات مسلح سنا افزود: ما با ایران جنگ نمی خواهیم و باید کانال دیپلماسی با تهران باز باشد.

اسپر یادآور شد که دولت ترامپ قصد دارد در نشستی با کمیته ی خدمات مسلح سنا طرح همکاری با کشورهای دیگر به منظور نظارت دقیق تر بر کشتیرانی تجاری در خلیج فارس و اطراف آن را ارایه دهد.

وی مدعی شد که هدف از اجرای این طرح، بازداشتن ایران از کشتیرانی بازدارنده در خلیج فارس است.

سخنگوی پنتاگون از معرفی اسپر به عنوان وزیر دفاع آمریکا به سنا خبر داده و در عین حال گفته است تا بررسی صلاحیت وی، «ریچارد اسپنسر» وظایف این وزارتخانه را برعهده می گیرد.

اسپر در هفته‌های گذشته به عنوان سرپرست وزارت دفاع آمریکا مشغول به کار بوده  است.

به گفته کارشناسان، این جابجایی از آن جهت روی می دهد که طبق قانون، این وزارتخانه نمی تواند تا  ۳۱ ژوئیه (۹ مرداد) با سرپرست اداره شود، اما به محض معرفی یک فرد برای تصدی وزارتخانه به سنا، این زمان متوقف خواهد شد.

چنانچه به هر دلیلی اسپر نتواند رای لازم را از سنا به دست آورد، این مهلت برای ۲۱۰ روز دیگر تمدید خواهد شد و اسپنسر همچنان تصدی پنتاگون را برعهده خواهد داشت.

به دنبال اختلاف ترامپ با «جیمز متیس» وزیر دفاع سابق آمریکا، پنتاگون از ابتدای سال ۲۰۱۹ با سرپرست اداره می شود. قبل از اسپر، «پاتریک شاناهان» سرپرستی این وزارتخانه را عهده دار بود که خرداد ماه کناره گیری کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.