مارک اسپر مدعی شد: «همان‌طور که رئیس‌جمهور ترامپ قبلاً‌ اعلام کرده، ما در دسترس هستیم و در هر زمانی برای مذاکره با ایران آماده‌ایم.»

به گزارش جماران؛ سرپرست جدید وزارت دفاع آمریکا روز پنج‌شنبه اعلام کرد کشورش به فشارهای حداکثری علیه ایران ادامه خواهد داد.

به نقل از رویترز، «مارک اسپر» سرپرست جدید وزارت دفاع آمریکا روز پنج‌شنبه در یک نشست خبری در حاشیه اجلاس وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو در بروکسل بلژیک به خبرنگاران اعلام کرد که کشورش به دنبال درگیری با ایران نیست.

این مقام آمریکا با طرح این ادعا که آمریکا عامل تنش در منطقه خلیج فارس نیست، اظهار داشت: «بگذارید صراحتاً بگویم که آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست. ولی ما به سیاست فشار حداکثری ادامه خواهیم داد تا ایران را به پای میز مذاکره بیاوریم.»

وی ادامه داد: «همان‌طور که رئیس‌جمهور ترامپ قبلاً‌ اعلام کرده، ما در دسترس هستیم و در هر زمانی برای مذاکره با ایران آماده‌ایم.»

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و سایر مقامات این کشور قبلاً نیز بارها با تأکید بر اینکه تصمیمی برای جنگ با ایران ندارند، خواستار مذاکره با ایران شده‌اند.

آنها در حالی ژست بیزاری از تنش می‌گیرند که در هفته گذشته یک فروند پهپاد و یک فروند هواپیمای پی-8 (با 38 سرنشین) حریم هوایی ایران را نقض و ایران را مجبور به واکنش شدید کردند. اگرچه ایران از سرنگون کردن هواپیمای سرنشین‌دار آمریکایی چشم‌پوشی کرد اما پهپاد متجاوز را هدف قرار داد تا به آمریکایی‌ها هشدار دهد که تجاوز آنها هرگز بی‌پاسخ نخواهد ماند.

از طرفی در پاسخ به درخواست‌های مکرر آمریکایی‌ها برای مذاکره، مقامات بلندپایه ایران از جمله شخص رهبری معظم انقلاب بارها اعلام کرده‌اند که ایران هرگز با رژیم عهدشکن و زورگوی آمریکا مذاکره نخواهد کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز پنج‌شنبه 23 خرداد در دیدار با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن و هیأت همراه تأکید کردند: «جمهوری اسلامی ایران هیچ اعتمادی به آمریکا ندارد و تجربه تلخ مذاکرات قبلی با آمریکا در چارچوب برجام را به هیچ وجه تکرار نخواهد کرد زیرا هیچ ملت آزاده و عاقلی مذاکره تحت فشار را نمی‌پذیرد».

امام خامنه‌ای با اشاره به صحبت‌های نخست وزیر ژاپن مبنی بر درخواست آمریکا برای مذاکره درباره موضوع هسته‌ای، افزودند: «جمهوری اسلامی ایران به‌مدت پنج، شش سال در موضوع هسته‌ای با آمریکا و اروپایی‌ها در قالب 1+5 مذاکره کرد و به یک نتیجه هم رسید، اما آمریکا زیر این توافق و قرارداد قطعی زد، بنابراین کدام فرد عاقلی است که دوباره با کشوری که زیر تمام توافق‌ها زده، مذاکره کند؟».

دولت ترامپ از زمان خروجش از برجام در اردیبهشت‌ 97 تاکنون تحریم‌های اقتصادی مختلفی را علیه ایران وضع کرده است اما نتوانسته ایران را وادار به تسلیم در برابر خواسته‌های خود کند.

آمریکا حتی در برهه‌ای ایران را به تقابل نظامی تهدید کرد و وقتی نشانه‌ای از عقب‌نشینی ندید، به تمنای مذاکره روی آورد و شماره‌ای را در اختیار سفارت سوئیس (حافظ منافع آمریکا در تهران) قرار داد تا به‌منظور تماس تلفنی احتمالی به مقامات ایران تحویل داده شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.