ماکرون که در کنفرانس خبری مشترک با همتای صربستانی خود صحبت می‌کرد، گفت: در شرایط سخت کنونی به میانجی‌گری و رویکرد مذاکره‌ای خود ادامه خواهیم داد.

به گزارش جماران؛ «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه شامگاه دوشنبه اعلام کرد که طی هفته جاری گفت‌وگوهایی با همتایان ایرانی، آمریکایی و روسی خود با هدف کاهش تنش‌ها در منطقه خواهد داشت.

وی که در کنفرانس خبری مشترک با همتای صربستانی خود صحبت می‌کرد، افزود: در شرایط سخت کنونی به میانجی‌گری و رویکرد مذاکره‌ای خود ادامه خواهیم داد.

این در حالی است که «امانوئل بُن» مشاور دیپلماتیک امانوئل ماکرون هفته پیش در سفر به ایران  با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، محمدجواد ظریف وزیر خارجه و سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه دیدار و گفتگو داشت.

پیش از سفر امانوئل بُن به تهران و دوشنبه پیش ماکرون تلفنی با رئیس جمهور آمریکا درباره ایران گفت‌وگو کرده بود.

از سوی دیگر  امروز منابعی در وزارت خارجه فرانسه در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین مفادی از محتوای طرح این کشور در خصوص کاهش تنش میان ایران و آمریکا را که در برخی موارد با خواسته‌های 12گانه وزیر خارجه آمریکا از ایران شباهت دارد، شرح دادند.

پس از اعلام ایران مبنی بر کاهش سطح تعهدات خود ذیل برجام، بسیاری از کشورهای اروپایی که اقدامی تا بدان تاریخ در خصوص تحریم‌های آمریکا انجام نداده بودند، به شدت در خصوص شکست برجام ابراز نگرانی کرده و خواستار کاهش تنش میان ایران و آمریکا شدند.

اروپا در حالی خواستار پایبند بودن ایران به مفاد برجام است که در مقام عمل بسیاری از تعهدات خود ذیل این توافق را تا کنون اجرا نکرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.