مکرون با اعلام این مطلب افزود که باید راه حلی سازنده با هدف تضمین امنیت جمعی منطقه ای بیابیم و بر ترجیح دیپلماسی بر افزایش تنش ها تاکید کرد.

به گزارش جماران؛ رئیس جمهوری فرانسه گفت که در حاشیه نشست گروه 20 با همتای آمریکایی خود دیدار و درباره ایران گفت وگو می کند.

خبرگزاری فرانسه عصر دوشنبه گزارش داد که امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه گفت در دیدار با دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود در حاشیه نشست گروه ۲۰ در ژاپن درباره تنش ها میان تهران و واشنگتن گفت وگو می کند.

مکرون همچنین با اعلام این مطلب افزود که باید راه حلی سازنده با هدف تضمین امنیت جمعی منطقه ای بیابیم و بر ترجیح دیپلماسی بر افزایش تنش ها تاکید کرد.

وی تصریح کرد: ما هرگونه افزایش تنش یا تجاوز را به شدت محکوم کرده ایم و آنچه تلاش می کنیم داشته باشیم، گفت وگو است.

رئیس جمهوری فرانسه اواخر خردادماه در دیداری که در فرانسه با ترامپ داشت، به رغم بی عملی کشورش در تعهداتی که ذیل برنامه جامع اقدام مشترک داشته، اتهام هایی علیه ایران مطرح کرد.

وی گفت که فعالیت های منطقه ای و برنامه موشک های بالستیک ایران جزو نگرانی های فرانسه است و این کشور خواستار توافقی جامع تر برای حل موضوعات مربوطه است.

مکرون در حالی این سخنان را مطرح می کرد که پس از خروج ترامپ از برجام در اردیبهشت ماه سال گذشته و اعمال تحریم های غیرقانونی علیه ایران، تهران همچنان از منافع اقتصادی برجام بی بهره ماند.

براساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد، افزون بر امضاکنندگان برجام، همه کشورهای جهان باید در راستای اجرای این توافق و تضمین منافع اقتصادی ایران همکاری کنند.

فرانسه به همراه آلمان و انگلیس که سه طرف اروپایی برجام را تشکیل می دهند، با وجود تاسیس شرکتی به نام اینستکس و نهاد متناظر آن در ایران برای تسهیل تبادلات مالی با ایران، هنوز اقدامی عمل در این مسیر انجام نداده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.