مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هدف از سفرش به عراق را حمایت سیاسی، مالی و معنوی اتحادیه اروپا از بغداد و ابراز همبستگی با عراقی ها بیان کرد.

به گزارش جماران؛ "عادل عبدالمهدی" نخست وزیر عراق روز شنبه در دیدار با "فدریکا موگرینی" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که اروپا برای بغداد یک شریک کلیدی است.

به گزارش تارنمای اینترنتی دفتر رسانه ای نخست وزیری عراق، عبدالمهدی افزود: عراق بدنبال سرمایه گذاری اتحادیه اروپا و افزایش همکاری در تمامی زمینه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است.

نخست وزیر عراق تصریح کرد: بغداد با پیروزی بر داعش، هزینه زیادی داد و نتایج حاصل از این پیروزی برای بغداد، منطقه و جهان از جمله اتحادیه اروپا بسیار حائز اهمیت است.

عبدالمهدی بیان کرد: نگاه کشورهای بزرگ به عراق باید این گونه باشد که ما یک کشوری هستیم که تازه از جنگ خارج شده و به صورت قدرتمند و فعال برخاسته، نه مانند کشوری که از سالیان دراز ثبات داشته است، به همین خاطر نیازمند این هستیم که اروپا میان عراق و دیگر کشورها تمایزی مثبت قائل شود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز هدف از سفرش به عراق را حمایت سیاسی، مالی و معنوی اتحادیه اروپا از بغداد و ابراز همبستگی با عراقی ها بیان کرد.

موگرینی با بیان اینکه عراق یکی از بهترین شرکای اتحادیه اروپاست و ما قدردان تلاش های سیاست خارجی بغداد هستیم گفت؛ بغداد سیاست متوازنی را در منطقه در پیش گرفته و خواهان ادامه این روند هستیم.

وی نگاه عراق و اتحادیه اروپا به مسائل منطقه (خاورمیانه) را یکسان دانست و افزود؛ افزایش همکاری ها میان دو طرف می تواند به ثبات منطقه و جهان کمک کند.

موگرینی روز شنبه در سفری رسمی وارد بغداد شد. وی با "محمد علی الحکیم" وزیر امورخارجه عراق نیز دیدار و گفت و گو کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.