رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: پیروزی‌هایی که داشته‌ایم دشمن را عصبانی کرده و در عراق سوریه و یمن سیاست‌هایشان شکست خورده است. آنها از قدرت ایران اطلاع دارند که همه این‌ها از مقاومت است.

به گزارش جماران؛ رییس مجلس خبرگان تاکید کرد: دشمن می‌خواهد ما را برای نگهداری از ارزش‌ها به زمین بزند.

ششمین جلسه هیئت مشترک رئیسه خبرگان رهبری با کمیسیون داخلی دوره پنجم با حضور آیت الله جنتی، حجت الاسلام احمد خاتمی، حجت الاسلام ابراهیم رئیسی، حجت الاسلام موحدی کرمانی و آیت الله عباس کعبی شروع به کار کرد.

در این جلسه آیت الله جنتی با اشاره به مسائل و مشکلات داخلی تاکید کرد: باید نقاط قوت و ضعف خود را مرور کنیم.

آیت الله جنتی با تشکر از مقام معظم رهبری گفت: ایشان در برخورد با دشمنان داخلی و فسادهای داخلی کاملا مراقب اوضاع هستند.

وی ادامه داد: هر چه عزت و عظمت داریم از هدایت‌های رهبری است و ایشان خلف صالح امام هستند.

رییس مجلس خبرگان با تاکید بر مقاومت و ابراز اینکه هر چه داریم از مقاومت است، افزود: دشمن می‌خواهد ما را برای نگه‌داری از ارزش‌ها به زمین بزند.

وی با اشاره به اینکه مبارزه حق و باطل از اول تاریخ بوده و فقط شکل آن تغییر می‌یابد، افزود: امروز با دشمنی‌های دیوانه‌وار آمریکا روبرو هستیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: پیروزی‌هایی که داشته‌ایم دشمن را عصبانی کرده و در عراق سوریه و یمن سیاست‌هایشان شکست خورده است. آنها از قدرت ایران اطلاع دارند که همه این‌ها از مقاومت است.

وی با تاکید بر اینکه مقاومت است که ملت را چهل سرپا نگه داشته است، گفت: سیاستمداران دنیا باور نمی‌کردند که این نظام چهل سال سر پا بماند با وجود اینکه مشکلات مختلف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی درست کردند و هرکاری که توانستند کردند و در عین حال این نظام با توکل به خدا و پشتیبانی مردم عزیزمان سر پا ماند و همین اواخر که این مقام آمریکایی خیال می‌کرد مردم چهل سالگی انقلاب را جشن نخواهند گرفت، با کوری چشمش جشن گرفته شد و مردم با همت خودشان بیش از همه سال‌ها در راهپیمایی شرکت کردند و حضور خود در صحنه را به رخ آنها کشیدند.

جنتی با اشاره به اینکه با مقاومت مردمی آنها با مشکل روبرو شده‌اند، گفت: شوخی ندارد؛ گرانی، تورم، فسادهای اداری، فسادهای مالی و انواع فساد وجود دارد ولی با این حال مردم تحمل می‌کنند و حضورشان را در صحنه نشان می‌دهند و واقعا کمترین کاری که می‌توانیم بکنیم دعای شبانه‌روزی برای مردم در نماز شب و هر زمانی است و هر خدمتی از دستمان برمی‌آید نباید کوتاهی کنیم.

رییس مجلس خبرگان با بیان اینکه مردم سختی‌ها را تحمل می کنند و اطاعتشان و علاقه‌شان را به مقام معظم رهبری نشان می‌دهند و این مقاومت‌ها سبب شده که ما قدرتی دشمن‌شکن پیدا کنیم، گفت: شوخی ندارد و باید در تاریخ حفظ شود که نخست وزیر ژاپن اینجا می‌آید و مقام معظم رهبری می‌گویند ترامپ ارزش انتقال پیام را ندارد. این کم حرفی نبود که ایشان زدند و همه فهمیدند که ایشان از موضع قدرت برخورد و دشمن را تحقیر می‌کند.

آیت الله جنتی با بیان اینکه این قدرت را خدا در اثر مقاومت به ما داده است، گفت: خدا به سپاه پاسداران انقلابی مقاوم خیر دهد که همیشه مایه افتخار ما بوده و این بار هم بر افتخارات ما افزود و آن پهپاد را سرنگون کرد و سیلی محکمی به گوش ترامپ زد و خیلی بدشان آمد و به همین خاطر باید از سپاه تشکر کرد.

وی با بیان اینکه از تحریم رهبری شروع کردند، گفت: من نمی‌فهمم که آمریکا چرا دنبال هرج و مرج در دنیاست و در خود دنیا هم صدای مردم از حرف‌های ترامپ درآمده و می‌گویند ترامپ مثل ببری است که فریاد می‌زند ولی مثل گربه‌ای است که می‌ترسد.

رئیس مجلس خبرگان با بیان اینکه جوانان تخصص و آمادگی لازم را دارند خطاب به ارگان‌های مختلف گفت: باید جوانان را کم کم در پست‌های مختلف به کار بگیرید هرچند که در پست‌های حساس و مهم آنها را به کار نمی‌گیرند اما در جاهایی که ممکن است جوانان را به کار بگیرید.

وی با اشاره به انواع فساد از جمله فساد اداری، اخلاقی، سیاسی و اقتصادی، تاکیدکرد که مبارزه با انواع فساد باید به صورت گفتمان در بیاید.

آیت الله جنتی ادامه داد: هر کدام از ما باید در این زمینه کار کنیم حتی در حوزه‌های علمیه هم مشکل داریم و باید این گفتمان هم در آنجا جا بیفتد.

وی با بیان اینکه نبض مملکت دست مقام معظم رهبری است، گفت: ایشان هستند که می‌دانند کجا باید به جلو حرکت کرد و کجا باید توقف کرد. ایشان هم می‌گویند باید با فساد مبارزه کرد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مبارزه با فساد باید در میان جامعه و مردم باب شود، افزود: مبارزه با فساد باید مردمی شود وگرنه آن نتیجه‌ای که می‌خواهیم گرفته نمی‌شود.

وی با تاکید بر به کار گرفته شدن جوان‌ها گفت: جوانان با ایمان، جهادگر، پاکدست و با دل‌های نورانی باید مورد استفاده قرار بگیرند.

آیت الله جنتی گفت: ما باید تا جایی که می‌توانیم به مسئولان نسبت به وضع موجود هشدار بدهیم.

وی در ادامه با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری مبنی بر آتش زدن برجام گفت: باید به همین منوال تعهداتمان را گام به گام کم کنیم. از این اروپاییان منافق هم هیچ انتظاری نیست و این موضوع هم سابقه دارد. یکی از ارکان آنها انگلستان است که دشمنی سابقه‌داری با ما دارد و اکنون نیز نفتکش ما را توقیف کرده است و دشمنی خودش را ادامه می‌دهد.

جنتی با بیان اینکه اروپایی‌ها به تعهداتشان عمل نمی‌کنند، گفت: ما نباید به آنها امید داشته باشید و باید روی پای خودمان بایستیم و کار خودمان را انجام دهیم تا به هدفمان برسیم و حتما هم می‌رسیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه جلسات باید نتیجه عملی داشته باشد، گفت: باید حرف‌هایمان را بزنیم و می‌زنیم اما باید یک نتیجه عملی هم داشته باشند، مثلا در مبارزه با فساد قدمی برداشته شود.

وی افزود: دشمن قلب ما را هدف گرفته و سایه ما را با تیر می‌زند. از این دشمن انتظار دوستی نمی‌توان داشت و اگر دشمن قدمی هم جلو بیاید تنها به دنبال منافع خود است. با دشمن باید دشمنی کرد. برای برون رفت از این وضعیت استفاده از نیروهای جوان نکته‌ای کلیدی و سازنده است. نیروهای جوانی که تخصص و اطلاعات دارند و آماده به کار و وقت‌گذار برای مردم هستند. باید این جوانان را به تدریج به کار گرفت.

آیت الله جنتی تصریح کرد: عدالت و برون‌رفت از فساد اخلاقی، اداری و اقتصادی از اهداف ماست و وضعیت موجود با آتش به اختیاری و جوان‌گرایی درست می‌شود. باید جوان‌های با ایمان، جهادگر و پاکدست را به کار گرفت. همچنین باید اهداف رهبری را حفظ کنیم و بیاینه گام دوم انقلاب را به صورت گفتمان تبلیغ کنیم تا بر سر زبان‌ها بیفتد.

وی با اشاره به اینکه در میان حوزه‌های علمیه و طلاب هم باید این وضعیت درست شود و این گفتمان جا بیفتد، گفت:  باید دید مقام معظم رهبری چه می‌خواهند، نبض مملکت دست ایشان است و ایشان می‌خواهند که با فساد مبارزه کنیم. این مسئله نیز باید مردمی شود و مردم مطالبه‌گر آن باشند.

دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: آقای رئیسی رئیس قوه قضائیه شصت نفر از قضات متخلف و دارای مشکل را برکنار کردند. دستگاهی که می‌خواهد اجرای عدالت کند، باید خود عادل باشد. هرجا که قرار است با فساد برخورد شود، باید اول با مفسد برخورد شود.

رئیس مجلس خبرگان اظهار داشت: ما باید کار خودمان را انجام بدهیم و امیدمان به آینده باشد تا مشکلات حل شود. امید به آینده با امید به خدا و بندگان خدا حاصل می‌شود. همین مردمی که در حال مقاومت کردن هستند.

پس از پایان سخنرانی رئیس مجلس خبرگان رهبری،‌احمد خاتمی با قرائت دستور جلسه مشترک هیئت رئیس خبرگان رهبری تشکیل  کمیسیون داخلی دور پنجم را اعلام کرد.

وی با بیان اینکه دستور جلسه این کمیسیون چهار محور اصلی دارد، محورها را اینگونه معرفی کرد

 ۱. مقاومت در عرصه های مختلف داخلی و خارجی

۲. مسئله رونق تولید

۳. مساله حل مشکلات مردم و ارتباط بیشتر مسئولان با مردم

۴.  مساله تحریم مقام معظم رهبری و مقابله با این حرکت مذبوحانه و بی‌ارزش

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.