یکی از دلایل پیروزی مکرون در انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته وعده "پایان دادن به خشونت علیه زنان" است. اما با رشد شدید خشونت‌های مرگبار علیه زنان، فعالان حقوق زنان خواستار دخالت دولت و پایان دادن به این "قتل عام" شدند.

به گزارش جماران؛ بدنبال انتشار آمار تعداد زنانی که در فرانسه به دست شوهرانشان یا همسران سابق خود به قتل رسیده اند، رئیس جمهوری فرانسه امروز (یکشنبه) از زنان کشورش عذرخواهی کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، امانوئل مکرون با انتشار اسامی این زنان در صفحه فیس‌بوک خود، نوشت: "خانم‌ها من از شما عذر می‌خواهم. جمهوری فرانسه نتوانست به خوبی از شما محافظت کند. "

مکرون نوشت: "اسامی شما آشناست، شما دوستان ما، مادران ما، خواهران ما، دختران ما هستید. از خشونتی که جان شما را گرفت، بیزار هستیم و علیه آن به پا می‌خیزیم. جمهوری فرانسه وظیفه دارد از همه زنانی که امروز جانشان در خطر است محافظت کند.

مکرون با اعلام آدرس سایت وزارت کشور فرانسه و همچنین یک شماره تلفن برای اعلام خشونت‌های خانوادگی، افزود: راه‌حل‌ها وجود دارد، باید آنها را معرفی کرد و از آنها بدون تردید بهره برد. اگر شما قربانی خشونت هستید اگر می‌دانید که یکی از نزدیکان شما قربان خشونت است، چشم نپوشید و صدایتان را بلند کنید.

یکی از دلایل پیروزی مکرون در انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته وعده "پایان دادن به خشونت علیه زنان" است. اما با رشد شدید خشونت‌های مرگبار علیه زنان، فعالان حقوق زنان خواستار دخالت دولت و پایان دادن به این "قتل عام" شدند.

در سال ۲۰۱۷، ۱۳۰ زن توسط همسر یا شریک زندگی خود کشته شدند. این آمار نسبت به ۱۲۳ زن کشته شده در سال ۲۰۱۶ افزایش نشان می‌دهد.

بر اساس آمار ارائه شده از سوی وزارت کشور فرانسه، تعداد زنانی که به دست همسران یا همسران سابق خود در فرانسه کشته شده‌اند افزایش یافته و در ۶ ماه گذشته به ۷۴ قربانی رسیده است که این رقم در تاریخ فرانسه بی سابقه است.

در اعتراض به این وضعیت، حدود ۲ هزار نفر روز شنبه در پاریس تجمع کردند و یاد این قربانیان را گرامی داشتند.

مارلن شیاپا وزیر برابری جنسیتی در فرانسه نیز با حمایت از این تظاهرات گفت: اقدامات زیادی برای پایان دادن به خشونت علیه زنان لازم است.

شیاپا در توئیتی اعلام کرد: من با قربانیان خشونت خانگی ابراز همدردی می‌کنم و همچنان از این جنبش حمایت خواهم کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.