نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس یادآور شد: صدا و سیما در بسیاری از موارد خلاف منافع ملی عمل می‌کند.

به گزارش جماران؛ شبکه سه در برنامه سلام صبح به خیر روز گذشته در گزارشی با پخش تصاویر هوایی از محل خرید نفت و همچنین تصویر یک کشتی به نام سالینا جزییات اطلاعات یک معامله نفتی را فاش کرد که باعث واکنش بسیاری از چهره‌های سیاسی در کشور شد.

محمد کاظمی نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس هم در این باره گفت: امیدواریم این موضوع از روی عمد نباشد، اما این روزها صدا و سیما در بسیاری از مسائل خلاف منافع ملی عمل می‌کند.

وی افزود: ضرری که ممکن است چنین برنامه‌ای به منافع ملی بزند جبران ناپذیر است، باید توجه داشت که برنامه‌ها زیر ذره بین جهانی هستند و در این شرایط قرار دادن فردی غیر حرفه‌ای و بی تجربه در راس شبکه‌ای اشتباهی نابخشودنی است که چنین عواقبی دارد، صدا و سیما باید در این زمینه بازنگری داشته باشد.

وی از اعضای هیات نظارت بر صدا و سیما خواست به این موضوع ورود کند.

هیات نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نهادی برای نظارت بر فعالیت‌های رسانه ملی است که بر اساس اصل ۱۷۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده‌است. این هیات از ۶ عضو (۲ نفر به انتخاب رئیس‌جمهوری، ۲ نفر به انتخاب رئیس قوهٔ قضائیه و ۲ نفر به انتخاب مجلس شورای اسلامی) تشکیل می‌شود.

اعضای فعلی این هیات غلامحسین محسنی اژه‌ای و محمدجواد لاریجانی از طرف قوهٔ قضائیه، علی جنتی و حسام‌الدین آشنا از طرف قوهٔ مجریه و سید احسان قاضی‌زاده هاشمی و غلامرضا کاتب به انتخاب قوهٔ مقننه هستند و ریاست آن بر عهده محسنی اژه‌ای است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.