نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: قانون رسیدگی به دارایی مسئولان می‌تواند تا حد زیادی بازدارنده باشد.

به گزارش جماران؛ نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در صورت اجرای قانون رسیدگی به اموال و دارایی‌های مسؤولان، بنده نیز اموال و دارایی‌های خود را به صورت شفاف اعلام خواهم کرد.

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ، درباره قانون رسیدگی به اموال و دارایی‌های مسئولان که چندی پیش به تصویب رسیده است، در پاسخ به این سؤال که بر اساس این قانون کلیه مسئولان و حتی نمایندگان مجلس باید اموال و دارایی‌های خود را شفاف اعلام کنند، آیا شما هم حاضر خواهید بود که در این راستا شفاف‌سازی کنید؟ اظهار داشت: اگر قانون هست پس لازم است و باید همه این کار را انجام دهند.

وی در پاسخ به این سؤال که فکر می‌کنید این قانون تا چه حد می‌تواند در راستای شفاف‌سازی و جلوگیری از فساد مالی که در کشور وجود دارد تأثیرگذار باشد، عنوان کرد: به هر حال این موضوع مؤثر است چرا که اموال یک مسئول قبل از گرفتن پست و بعد از آن مقایسه می‌شود و در این صورت مسئولان مراقبت بیشتری می‌کنند و بر این اساس یک نظارت قانونی برای آنها وجود دارد.

مطهری بر همین اساس اضافه کرد: قانون رسیدگی به دارایی مسئولان می‌تواند تا حد زیادی بازدارنده باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به این سؤال که پس شما حاضر هستید که در صورت اجرای این قانون اموال و دارایی‌های خود را به صورت شفاف اعلام کنید، اعلام کرد: بله، قطعاً. اگر لازم باشد این کار را انجام می‌دهیم؛ البته قانون شامل همه مسئولان و نمایندگان مجلس هم می‌شود.

 وی در خاتمه تصریح کرد: وقتی این موضوع تبدیل به قانون شد همه باید انجام دهند، البته اصل این است که مسئولان خودشان اهل سوءاستفاده و اختلاس نباشند اما به هر حال این قانون هم کمک‌کننده است

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.