نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس وظیفه ورود به این موضوع را دارد، کمیسیون امنیت ملی حتما باید هیاتی را برای تحقیق و ارایه گزارش تعیین کند.

به گزارش جماران؛ خبرآنلاین نوشت: نماینده مردم تهران در مجلس به ارایه توضیحاتی درباره قتل یک زندانی سیاسی در زندان فشافویه و شکایت مجمع تشخیص از وی پرداخت.

علی مطهری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در برنامه رادیویی پارک شهر شبکه تهران، در پاسخ به سوالی مبنی بر شکایت مجمع تشخیص از وی، گفت: ابتدا در این زمینه موضوعی مطرح شد اما بعد آقای مجید انصاری تکذیب کردند.

اعضای مجمع باید انتقاد پذیر باشند

وی درباره علت و محور شکایت با بیان اینکه هنوز چیزی به من ابلاغ نشده است، گفت: احتمال می دهم مساله مرتبط به جمله ای باشد که گفته بودم اعضای مجمع استقلال فکری ندارند. من گفته بودم با توجه به اینکه مجمع در قانون اساسی ما بازوی مشورتی رهبری است و باید اعضای مجمع مشاور خوب و کمکی برای رهبر باشند اما اغلب اوقات و در مسائل مهم اعضای مجمع به جای اینکه خودشان فکر کرده و نظر و مشورت به رهبری بدهند، منتظرند ببیند رهبری چه می گویند بعد همان را تکرار کنند که ظاهرا همین موضوع به عنوان توهین برای اعضای مجمع تلقی شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم ادامه داد: در حالیکه این اظهارات بنده نوعی انتقاد است و شما نمی توانید انتقاد را به نام توهین تلقی کنید، ما می‌گوییم شما باید استقلال فکری داشته باشید و نظر خودتان را به رهبری ارائه کنید تا در نهایت ایشان تصمیم بگیرند، یا قبول می کنند یا نمی کنند. نباید اینگونه باشد که اعضای مجمع بنشینند و ببینند رهبری نکته ای را مطرح کنند و شما هم همان را تکرار کنید، خب اگر قرار است اینگونه باشد ما نیازی به مجمع نداریم.

مطهری با تاکید بر اینکه اعضای مجمع باید انتقاد پذیر باشند، گفت: معنی ندارد که اگر کسی انتقاد کرد از او شکایت کنند.

گاهی برای تنبیه، متهمان سیاسی را به بند لات ها و قاچاقچیان می برند

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر کشته شدن زندانی سیاسی در فشافویه و امکان ورود مجلس به این موضوع، گفت: مجلس وظیفه ورود به این موضوع را دارد، کمیسیون امنیت ملی حتما باید هیاتی را برای تحقیق و ارایه گزارش تعیین کند.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه سازمان زندان ها در این قضیه کوتاهی کرده و وزیر دادگستری هم باید پاسخگو باشد، تاکید کرد: زندان سیاسی را نباید در بند تبهکاران، دزدان و قاتلان و قاچاقچیان قرار دهند تا چنین اتفاقی بیفتد. گاهی برای تنبیه متهمان سیاسی این کار را می کنند که کار بسیار بدی است و در واقع شبیه اقدامی است که در کهریزک انجام شده و بچه‌های جوان را در سال 88 به زندان کهریزک که جای لات ها و قاچاقچیان بود منتقل کردند که آسیب های جدی دیدند.

مطهری ادامه داد: به دلیل قتل فعال سیاسی رئیس سازمان زندان ها و وزیر دادگستری هر دو باید جوابگو باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1200501
  • منبع: خبرآنلاین
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.