عضو شورای تهران با اشاره به قانون تشکیل شورایاری ها، گفت: زمانی می‌توانیم شورایاری را انجمن معتمدین محله بنامیم که در محلات مدیریت محله دانسته باشیم، نه مدیریت شهرداری.

به گزارش جماران؛ «احمدمسجدجامعی» عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: نگران تغییر ماهیت شورایاری ها هستیم.

احمد مسجد جامعی روز چهارشنبه در همایش ارزیابی چهار دوره فعالیت شورایاری ها و مشارکت اجتماعی در شهر تهران گفت: شورایاری پست مدیریتی نیست بلکه نمایندگی مردم و کاری داوطلبانه است.

وی افزود: نگران تغییر ماهیت شورایاری ها هستیم که تغییر ماهیت ممکن است تحت تاثیر پست مدیریتی اتفاق افتد.

مسجد جامعی مهمترین رمز ادامه فعالیت شورایاری ها را استقلال آنها دانست و افزود: اگر اعضای شورایاری تلاش مضاعفی در طول این سالها نداشتند، اکنون نمی توانستیم درباره شورایاری ها انتخابات انجام دهیم.

عضو شورای تهران با اشاره به قانون تشکیل شورایاری ها، گفت: زمانی می‌توانیم شورایاری را انجمن معتمدین محله بنامیم که در محلات مدیریت محله دانسته باشیم، نه مدیریت شهرداری.

مسجد جامعی ادامه داد: می توانیم قانون شورایاری ها را از طریق شورای عالی استان‌ها به مجلس ببریم و در سالهای آتی تشکیل شورایاری ها بدون مشکلی انجام شود.

*با مقاومت در برابر تشکیل شورایاری ها مواجه بودیم

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در هر دوره تشکیل شورایاری ها با مقاومت برای تشکیل شورایاری ها مواجه بودیم، گفت: امیدوارم بتوانیم تجربه ای که شورایاران بار مسئولیتش را به عهده داشتند به صورت قانون تدوین و به تصویب برسانیم.

وی گفت: اگر به جای نهاد مدنی بودن، پست مدیریتی به شورایاری ها داده شود، همان تهدید است که نگران آن هستیم.

وی با بیان اینکه در دوره قبل شورایاری ها توجه به مسجد محوری، مطرح شد، گفت: گاهی این تاکیدات ممکن است منجر به تقابل شود که به نفع مسجد هم نیست.

عضو شورای تهران تأکید کرد: در شورایاری ها قواعدی داریم که باید بر اساس آن عمل شود.

*شورایاری ها باید در بودجه بندی محلات مشارکت داشته باشند

وی با اشاره به قانون شورایاری ها گفت: در تعیین بودجه و برنامه ریزی ها، شورایاری ها باید مشارکت داشته باشند چرا که اطلاعات شورایاری ها از همه بیشتر است و مشکلات از طریق آنها به درستی احصا می شود.

وی با تاکید بر اینکه این نهاد نهادی ماندگار است، اظهار داشت: تلاش کردیم که انتخابات شورایاری ها در زمان مقرر انجام شود و نحوه رای گیری بر اساس انتخاب معتمدین محل خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.