سخنگوی قوه قضاییه گفت: نزار زاکا تقاضای آزادی مشروط کرده و تقاضایی هم از سوی رئیس جمهور لبنان در ارتباط با مساعدت در مورد این محکوم واصل شده که این تقاضا و بررسی‌های قضائی در چارچوب ضوابط و مقررات قانونی انجام می‌شود.

به گزارش جماران، غلامحسین اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به سوالی درباره آزادی نزار زکا و اینکه آیا اسم او در لیست عفو شدگان از سوی رهبری است؟ گفت: در لیست عفوی که به مناسبت عید سعید فطر اعلام شده، پیشنهادی در مورد عفو او ارسال نشده بود و در این لیست اسم ایشان ارسال نشده است؛ البته اخیراً خود نزار زاکا تقاضای آزادی مشروط کرده و تقاضایی هم از سوی رئیس جمهور لبنان در ارتباط با مساعدت در مورد این محکوم واصل شده که این تقاضا و بررسی‌های قضائی در چارچوب ضوابط و مقررات قانونی انجام می‌شود و اگر چنانچه بررسی‌های قضائی منتهی به نتیجه شد آن را اطلاع رسانی می‌کنیم.

 

اسماعیلی همچنین در رابطه با آخرین وضعیت پرونده محمدعلی نجفی گفت: پرونده آقای نجفی در روز گذشته به دادگاه کیفری یک استان ارجاع شده اما شعبه آن را نپرسیدم و اطلاع ندارم.

برای پرونده نجفی فعلاً وقت رسیدگی تعیین نشده است

وی درباره زمان رسیدگی به این پرونده در دادگاه گفت: وقتی فعلاً برای رسیدگی به این پرونده تعیین نشده زیرا برای تعیین وقت رسیدگی فرایند قانونی لازم است که باید این فرایند قانونی انجام شود و تا زمانی که این فرایند انجام نشده وقت رسیدگی تعیین نمی‌شود. ما در ضوابط و مقررات قانونی پرونده را پیش می‌بریم.

بر اساس این گزارش، القاصی مهر دادستان تهران ۱۳ خردادماه از صدور کیفرخواست پرونده «محمدعلی نجفی» و ارسال آن به دادگاه خبر داد.

همسر محمدعلی نجفی شهردار سابق تهران صبح روز سه شنبه ۷ خردادماه با شلیک پنج گلوله و اصابت به قلبش به قتل رسید و از همان ساعات اولیه تحقیقات برای شناسایی و دستگیری قاتل آغاز شد. پس از انجام تحقیقات و شناسایی قاتل، نهایتاً عصر همان روز نجفی به قتل همس

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.